البرز دارای بیشترین پیشرفت عملکردی در بین دادگستری‌های کشور در سال ۱۴۰۰

اعظمی چهاربرج گفت که دادگستری استان البرز توانسته است در ارزیابی‌های معاونت راهبردی قوه قضائیه، بیشترین پیشرفت عملکردی را در بین دادگستری‌های کشور داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ دبیر شورای تحول قضایی دادگستری کل استان البرز ضمن تشریح عملکرد سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ این دادگستری بیان کرد: دادگستری استان البرز توانست در ارزیابی معاونت راهبردی قوه قضائیه با کاهش ۱۱ رتبه‌ای از جایگاه ۲۵ کشور به عنوان ۱۴ برسد و از این حیث رتبه اول بیشترین پیشرفت را به خود اختصاص دهد.

معاون منابع انسانی دادگستری کل استان البرز با اشاره به «ارزیابی و تحلیل نظام‌مند آمار عملکرد دادگستری‌های سراسر کشور» توسط معاونت راهبردی قوه قضائیه گفت: در این ارزیابی عملکرد دادگستری های سراسر کشور در ۶ شاخص اصلی و ۱۴ زیر شاخص مورد رصد و ارزیابی قرار گرفته است.

حسین اعظمی چهاربرج با اشاره به محدودیت های دادگستری استان البرز در زمینه منابع انسانی و فضای فیزیکی بیان کرد: با وجود اینکه از نظر تعداد قضات و کارمندان شاغل وضعیت این دادگستری از میانگین کشوری پایین بوده و از این نظر جزو پنج استان کم برخوردار کشور است ولی دادگستری استان توانست در دوره تیر ۱۳۹۹ تا تیر ۱۴۰۰ با تلاش های جهادی همکاران، بیشترین پیشرفت و رشد را از نظر عملکردی داشته باشد و از جایگاه ۲۵ کشور به جایگاه ۱۴ کشور برسد.

وی با اشاره به نقش برنامه‌ریزی و پیگیری این برنامه ها در ارتقای رتبه استان متذکر شد: راهکارهای ارتقای رتبه استان به صورت دقیق بررسی شده و امیدواریم با استخراج نقاط ضعف و رفع آنها و تقویت نقاط قوت دادگستری کل استان بتوانیم در ارزیابی آتی جزو ۱۰ استان برتر کشور باشیم. 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1555994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =