پیگیری افزایش بودجه محور مواصلاتی یزد - طبس

رئیس مجمع نمایندگان یزد از پیگیری مشترک نمایندگان مردم یزد و خراسان جنوبی در مجلس برای افزایش بودجه محور مواصلاتی یزد - طبس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، محمدصالح جوکار اظهار کرد: محور مواصلاتی یزد طبس از مهمترین محورهای حمل و نقل مسافر و بار در کشور به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: این محور از نظر باری در مسیر معادن بزرگی است که به همین دلیل ترددهای بسیار زیادی دارد و در ارتباط با حمل و نقل مسافر هم به دلیل زیارتی بودن این محور، زائران حضرت امام رضا (ع) از نقاط مختلف به ویژه جنوب کشور و استان یزد از این مسیر تردد می‌کنند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه مسیر به دلیل تک بانده بوده با مشکلات بسیار جدی روبرو است و تصادفات متعددی هم در طول سال در این محور منجر به فوت و مصدوم شدن هموطنانمان می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه طرح دوبانده کردن این مسیر یک طرح ملی است افزود: طول محور این طرح ۳۶۰ کیلومتر است که ۲۰۵ کیلومتر آن در حوزه استان یزد و ۱۵۵ کیلومتر در حوزه راه‌های خراسان جنوبی است.

جوکار ادامه داد: ۲۴ کیلومتر محور به صورت بزرگراهی به بهره‌برداری رسیده و ۶۶ کیلومتر مسیر هم تقریبا با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۰ مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شده که عدد قابل توجهی برای این طرح نیست گفت: امیدواریم که در بودجه ۱۴۰۱ این رقم را افزایش دهیم که بتواند زمینه تکمیل طرح را فراهم کند.

وی افزود: مقرر شده که نامه‌ای به صورت مشترک از طرف نمایندگان استان‌های یزد و خراسان جنوبی به وزیر راه و شهرسازی ارسال شود تا توجه بیشتری به این طرح صورت گیرد و دولت خودش در لایحه بودجه پیش‌بینی اعتبار مناسبی برای این موضوع داشته باشد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =