معضل ترافیک نیازمند عزم جدی و انسجام قوی بین متولیان در البرز است

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: با توجه به گستردگی موضوعات مرتبط با حمل و نقل، ‌امروز ترافیک و معضلات ناشی از آن موضوعی فراسازمانی بوده و تحول مناسب در این بخش از جامعه نیازمند عزم جدی و انسجام قوی بین متولیان عبور و مرور در البرز به همراه تخصیص به موقع و مناسب اعتبارات حوزه ماموریت های ترافیکی است.

به گزارش خبرآنلاین از البرز: سردار »عباسعلی محمدیان» روز شنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر کرج که در صحن شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: ۲۱۶۲ دستگاه سیستم های هوشمند کنترل ترافیک و تجهیزات الکترونیک درنقاط مختلف این استان فعال است .

 از این تعداد ۱۵۳ دستگاه پلاک خوان و ۱۰۹ دستگاه نظارتی است.

وی با اشاره به آمار تماس‌های اعلام شده به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ البرز، گفت: ‌میانگین تماس‌های روزانه ۷۸۰۰ ،‌میانگین ماموریت های روزانه سه هزارو ۴۰۰ فقره،‌ میانگین تماس‌های ۱۱۰ مرتبط با پلیس راهور روزانه ۵۴۰ فقره است.

محمدیان خاطرنشان کرد: ماهانه ۱۶ هزارو ۲۰۰ فقره و سالانه ۱۹۴ هزارو ۴۰۰ تماس داریم که شامل تصادفات، ‌سدمعبر، ‌ترافیک،‌ ارائه خدمات و غیره است.

وی با بیان اینکه پلیس راهور البرز نیازمندی‌های ماموریتی دارد ،‌گفت: بکارگیری و بهربرداری کامل از ظرفیت تجهیزات هوشمند ترافیک و فعالسازی هر چه سریعتر دوربین‌های پلاک خوان در کرج و سایر شهرستان‌های استان، ‌نصب حداقل ۵۰ دوربین ثبت تخلف سرعت به خصوص در معابر دارای سوابق تصادفات ناشی از سرعت توسط شهرداری‌ها ،تامین ساختمان مناسب برای استقرارعوامل پلیس راهور در مناطق یک ،‌ پنج و هفت کرج و

تخصیص خودروهای مکانیزه ثبت تخلفات به پلیس راهور از اقدامات مدیریت شهری با ماموریت های پلیس است.

این مسئول با اشاره به آمار نقاط پرحادثه البرز،‌ اظهار داشت: ۷۸ نقطه پر حادثه در استان وجود دارد که ۵۴ نقطه مربوط به کرج ، ‌۶ نقطه در فردیس، ۶ نقطه در ساوجبلاغ، ‌۹ نقطه در نظرآباد و سه نقطه در شهرستان اشتهارد واقع شده است .

وی در خصوص تصادفات منجر به فوت و مصدومیت در البرز گفت: طی ۶ ماه نخست امسال تصادفات رانندگی در البرز ۳۰ فوتی و ۲۵۵ نفر مصدوم بر جای گذاشت که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است .

محمدیان تاکید کرد: سال گذشته با توجه به محدودیت های کرونایی که صورت گرفت آمار فوتی‌ها و مصدومان ناشی از تصادفات نسبت به مدت مشابه امسال کاهش داشت در حالی که این آمار امسال افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۶۲ نقطه حاشیه نشین در البرز وجود دارد و جمعیت تقریبی استان در سال ۱۴۰۰ نیز حدود سه میلیون ۱۸۱ هزار ۹۱۲ نفربرآورد شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =