انواع خط چشم و انتخاب بهترین آن متناسب با فرم چشم های شما

آرایش چشم‌ها یکی از مهم‌ترین کارها در انجام هر آرایشی، از ملایم تا حرفه‌ای است و مواردی مانند کشیدن خط چشم مناسب و یا رنگ سایه صحیح روی نتیجه نهایی به شدت تاثیرگذار است. در این نوشتار سعی داریم روی انتخاب انواع خط چشم‌ها بر حسب فرم آن صحبت کنیم و مواردی که باید در استفاده از آنها مد نظر قرار دهید را گوشزد کنیم. با ما همراه باشید.

موارد مقدماتی آرایش چشم

برای آرایش صحیح به کمک خط چشم، ابتدا باید پایه‌سازی‌های لازم را انجام داده باشید. کانسیلر مناسب استفاده کنید و سایه مورد نظر را به خوبی روی چشم پخش کنید. کانسیلرهای متنوعی در بازار وجود دارد: جامد و مایع که در دو شکل ماتیکی و کاسه‌ای عرضه می‌شود. از مهم‌ترین برندهایی که انواع اصل آنها برای استفاده مناسب است، کانسیلرهای میبلین، تارت، هدی بیوتی، کالیستا و شون است. رنگ کانسیلر فقط باید یک درجه روشن‌تر از پوست شما باشد و یا آن را مشابه رنگ پوست خریداری کنید.

برای سایه چشم، بسته به اینکه پلک افتاده دارید و یا خیر، از سایه‌های روشن و تیره استفاده کنید. ابتدا روی پلک را تا انتهای چین پلک با رنگ روشن سایه بزنید و با براش مناسب پخش کنید و پس از آن برای تکمیل کار از سایه چشم تیره‌تر استفاده کنید و گوشه‌های پلک را به طور مناسب سایه بزنید.

معرفی انواع خط چشم

ساده‌ترین خط چشم‌ها، انواع مدادی آنها هستند که گاهی با مداد چشم هم مشخص می‌شوند. حتی می‌توانید انواع رنگی آنها را علاوه بر مشکی برای روی خط مژه انتخاب کنید. برای تبحر در کشیدن خط چشم، از نوع مدادی استفاده کنید، اما برای موارد حرفه‌ای تر خط چشم مایع که به آن مویی هم گفته می‌شود، ژله‌ای و ماژیکی هم مناسب هستند. معمولا قیمت ژله‌ای و ماژیکی گرانتر از مدادی است، اما خرید آنها برای افراد حرفه‌ای توصیه می‌شود که انواع مختلف آن از طریق فروشگاه دیجی استایل قابل خریداری است.

خط چشم برای چشم‌های بادامی

برای این نوع چشم‌ها بهتر است خط چشم باریک از گوشه داخلی چشم به سمت گوشه بیرونی چشم کشیده شود و هر چه به سمت بیرون می‌روید، ضخامت خط چشم را افزایش دهید. در این نوع چشم‌ها، خط مژه پایینی هم می‌تواند با خط چشم پر شود. انواع مدادی خط چشم برای این فرم از چشم‌ها مناسب است.

خط چشم برای چشم‌های پف‌دار

در چشم‌های پف‌دار (hooded eye)، پلک بالا کمتر مشخص است. در این حالت از کشیدن خط چشم ضخیم باید اجتناب کنید. بلکه با کمک یک براش مناسب و خط چشم ژله‌ای، خط باریکی را از داخل چشم به بیرون امتداد دهید.

خط چشم برای چشم‌های دور از هم

در این حالت، نباید به خط چشم در گوشه‌های بیرونی امتداد داد، اینکار چشم‌ها را از همدیگر دورتر نشان می‌دهد. بنابراین خط چشم باید کوتاه و در انتها، اندکی رو به بالا باشد. در این حالت، تیز کردن گوشه درونی چشم، هم، فاصله چشم‌ها را کمتر خواهد کرد.

خط چشم برای چشم‌های با فاصله کم

در این حالت، بخش داخلی چشم را تیره نکنید و خط چشم پلک بالا را به سمت بیرون امتداد دهید. در این حالت، فاصله چشم‌ها تا حدی از همدیگر دورتر نشان داده خواهد شد.

خط چشم برای چشم‌های کوچک

اگر چشم‌هایتان کوچک است، اما پلک افتاده ندارید، می‌توانید علاوه بر کشیدن خط چشم در تمام بخش پلک بالایی، آن را به سمت پلک محو کنید تا چشم‌ها بزرگ‌تر نشان داده شود. برای اینکار خط چشم‌های مدادی مناسب‌اند. البته خط چشم‌های مایع به شرط آنکه بتوانید به درستی آن را روی پلک امتداد دهید، برای درخشان‌تر کردن چشم مناسب‌اند.

مدل خط چشم روباهی

یکی از مدل‌هایی که برای انواع چشم‌ها مناسب است، استفاده از مدل خط چشم روباهی است. در این حالت، خط باریکی از خط چشم روی پلک بالایی کشیده می‌شود و در گوشه‌های بیرونی، امتداد پیدا می‌کند. البته کار اصلی در این مدل آرایش باید با سایه‌ها انجام شود تا حالت چشم به مدل روباهی تغییر کند. در این مدل، پلک پایینی نیز با خط چشم مدادی پر می‌شود.

خط چشم برای چشم‌های رو به پایین

در این نوع خط چشم، باید بر گوشه‌های بیرونی چشم متمرکز شوید و خط چشم را به سمت بیرون امتداد دهید، حتی پهن کردن انتهای آن، در بزرگ‌تر کردن چشم ها مناسب هستد، البته به شرط آنکه مدل چشم‌ها پف‌دار نباشد. در این حالت، نیازی به کشیدن چشم برای خط مژه پایینی نیست.

از راه‌های میانبر استفاده کنید

اگر می‌خواهید خط چشم کشیدن را تمرین کنید، پیشنهاد می‌کنیم با انواع مدادی کار را شروع کنید. البته خط چشم‌های ژله‌ای به شرط آنکه براش مناسبی داشته باشید برای افراد مبتدی مناسب است. برای اینکار سعی کنید به صورت بریده بریده، روی خط مژه را بکشید و یا از میانه چشم به بیرون، خط چشم استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید خط چشم گربه‌ای و یا روباهی ایجاد کنید، از یک قاشق چای خوری در گوشه چشم استفاده کنید و یا گوشه چشم را به شکل مورب چسپ بزنید و پس از آن امتداد لازم را در گوشه چشم ایجاد کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =