کیل گیری باغات بادام و هلو در شهرستان سامان/ثبت عملکرد ۸۰ تن هلو در هکتار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از کیل گیری دو محصول بادام و هلو به منظور شناسایی و معرفی تولیدکنندگان نمونه این محصولات خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال : یزدان احمدزاده گفت: کیل گیری بادام و هلو با حضور نماینده مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و کارشناسان باغبانی، ترویج استانی و شهرستانی و باغدار انجام گرفت .

وی گفت: بادام و هلو با داشتن ۱۲ هزار هکتار سطح زیر کشت جز محصولات غالب این شهرستان می‌باشند.

احمدزاده ضمن قدردانی از تلاش بهره برداران عرصه تولید گفت: شهرستان سامان به لحاظ باغداری و تولید سالانه انواع محصولات باغی جایگاه برتر تولید محصولات باغی را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

احمدزاده اظهار کرد: کیل گیری با هدف؛ انتخاب و معرفی تولید کنندگان برتر، ایجاد رقابت سالم بین بهره برداران جهت تولید بیشتر و بهتر محصول از نظر کمی و کیفی، افزایش بهره وری و راندمان تولید، الگو قراردادن کشاورزان نمونه و بکارگیری آنها در فرایند ترویج و اشاعه اطلاعات نوین بخش کشاورزی انجام می‌شود.

وی در پایان افزود: با توجه به سرمازدگی و خشکسالی های سال جاری باغ آقای اسعد با تولید ۴ تن در هکتار بادام و باغ آقای مردانی با تولید ۸۰ تن در هکتار هلو از عملکرد بالایی در این شهرستان برخوردار است و امیدواریم به عنوان باغداران نمونه استانی و ملی معرفی شوند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =