۶۵۰۰ سوادآموز مازندرانی در قالب سه دوره آموزشی آموزش می بینند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران از آموزش ۶۵۰۰ سوادآموز مازندرانی در قالب سه دوره آموزشی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، داوود تقی نیا اظهار داشت: حجم ابلاغی سوادآموزی استان در سال‌جاری ۶۵۰۰سوادآموز است که ۲۵۰۰نفر در قالب جذب بیسواد ۱۵۰۰ نفر در دوره انتقال( توسعه سواد، معادل ششم ابتدایی) و دو ۲۵۰۰ نفر در دوره تحکیم تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

 وی افزود: فعالیت کلاس های سوادآموزی در موارد خاصی از قبیل زندانیان اتباع نیروهای مسلح و ... از اوایل سال جاری آغاز شده و کماکان ادامه دارد.علاوه بر آن فعالیت های رسمی و جاری حوزه سواد آموزی در قالب سه دوره آموزشی (سوادآموزی، انتقال و تحکیم) رسماً از شهریور ۱۴۰۰آغاز و دوره های انتقال و تحکیم تا پایان آبان ماه و دوره سوادآموزی تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت.

 معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: درکنار فعالیت‌های رسمی آموزش های مکمل نیز داریم که شامل آموزش عملی نماز به ۳۲۲۵سواد آموز سال جاری، آموزش مقدماتی رایانه به ۱۵۰نفر از سوادآموزان دوره انتقال، برگزاری ۳۵حلقه کتابخوانی برای ۳۵۰نفر از سواد آموختگان سنوات گذشته و طرح خواندن با خانواده برای ۱۸۶۰ نفر از سواد آموزان سال جاری می شود.

 تقی نیا اضافه کرد: همچنین مسابقات فرهنگی و آموزشی ویژه مخاطبان دوره انتقال و تحکیم در قالب شعار سال مقام معظم رهبری و پرسش مهر ریاست محترم جمهوری برگزار می‌شود.

ویگفت: در سال جاری سه بسته تحولی در مراکز یادگیری محلی در شهرستان‌های آمل، قائمشهر و ساری اجرا می شود که در این بسته های تحولی علاوه بر جذب سواد آموزان و آموزش خواندن و نوشتن به آموزش مهارتهای اساسی زندگی، حرفه ای و شغلی خواهیم پرداخت.

 تقی نیا یادآور شد: پیش‌بینی می‌کنیم در تحقق حجم ابلاغی سال جاری بیش از ۱۲۰۰آموزش دهنده در بخش برون سپاری با شهرستانها و مناطق همکاری کنند.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس حجم ابلاغی و موجودی انبار کتاب ۵۲۱۸۱جلد کتاب در حال توزیع است که شهرستان‌ها و مناطق بر اساس سهمیه تعیین شده و حواله صادره به انبارکتاب واقع در مرکز استان مراجعه و نسبت به تحویل کتاب اقدام می نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =