سردار سلامی: صنایع دفاعی نیروی پیشران صنعت و فناوری کشورها است

ایرنا نوشت: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، توسعه صنایع دفاعی را نیروی پیشران صنعت و تکنولوژی کشورها از جمله ایران عنوان کرد.

سردار سرلشکر حسین سلامی در آیین افتتاح نمایشگاه راهبردی خودکفایی و الحاق تجهیزات چک و خنثی سازی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: ایران اسلامی سربلند در مقاطع مختلفی ثابت کرده است که از فراز مشکلات و از فراز اراده‌های دشمن و نقشه‌های شوم و خطرناک او عبور می‌کند و موانع را پشت سر می‌گذارد و به نیازهای خود پاسخ می‌دهد و برای نیاز به دشمن پناه نمی‌آورد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کرد با اعمال فشار خط نیاز و فشار را روی هم منطبق کند.دشمن می‌خواهد از بستر انباشتگی نیاز و مخاطره در ذهن ما اراده تسلیم بسازد و در حال حاضر هم جنگ به راه می اندازد تا ما از روی نیاز برای تامین امنیت ملی و برای فرار از خطر دشمن به خود او پناه ببریم.

سردار سلامی یادآور شد: دشمن ما را تحریم اقتصادی کرد تا برای نجات از مخاطره تهاجم اقتصادی دشمن به خود او پناه ببریم. دشمن ما را در محاصره علمی و فنی قرار داد تا ترس عقب ماندگی به دشمن پناه ببریم.

وی تصریح کرد: آرزوی ما همیشه این بوده است که عرصه‌های مدرن فناوری را فتح کنیم و فاصله‌ای میان نیاز ما با فناوری‌های روز را کاهش دهیم، ما این مسئله را یک سیاست، یک راهبرد و استراتژی مسلم و مسلط قرار داده‌ایم و این واقعیت را به تجربه اثبات کرده ایم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر این که امروز «توانستن» برای ما دیگر یک آرزو نیست بلکه واقعیت است، اضافه کرد: هر ملتی با شخصیت خود بزرگ می‌شود؛ هر آنچه را که فکر می‌کند دامنه عظمت اوست. اگر به استقلال بیاندیشد، مستقل می‌شود اگر به بزرگی بیاندیشند در عالم ذهن و خیال بزرگ می‌شود. اگر ملتی در عالم ذهن به شکوه و پیروزی و ایستادگی و به پیمودن قله‌ها فکر کند، او همه این فتوحات را انجام می‌دهد.

سردار سلامی با یادآوری اینکه فتح قله‌های بزرگ، ابتدا در درون انسان شکل می‌گیرد، گفت: دانش رباتیک یک فناوری مدرن است، دستیابی به آن ما را در عرصه‌های دیگر صنایع به پیش می برد، همیشه صنایع دفاعی در کشورها نیروی پیشران صنعت و تکنولوژی هستند، در ایران ما هم همین طور است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: مجبور بودیم این دستاوردها را یک دهه قبل وارد کنیم اما امروز توسط نیروهای ما در معاونت مهندسی به سادگی ساخته می‌شود و نسل به نسل آنها را توسعه می‌دهند.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: یاد گرفتیم دشمن راه غلبه بر خود را به ما یاد نمی‌دهد، دشمن فرمول حل مسائل و مشکلات ما را به ما نمی‌آموزد، دشمن هرگز کمک نمی‌کند که مشکلی از مشکلات ما حل شود.  

سردار سلامی افزود: آموخته ایم حل تمام مشکلات در درون جامعه، ذهن، باورها، اعتقادات و اعتماد به نفس ما میسر می‌شود.  این یک فرهنگ، اعتقاد،  حقیقت و یک جریان پیشرونده در انقلاب ماست که امروز می‌بینیم دستاوردها روز به روز نو می‌شود و توقفی نداریم.  

وی خاطرنشان کرد: آنچه امروز دیده می‌شود تازه اول ماجراست. این داستان ادامه دارد و این پیشرفت‌ها هرگز متوقف نمی‌شود.

23215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =