افزایش 117درصدی سازش در پرونده های قضایی تاکستان

دادستان شهرستان تاکستان از افزایش 117 درصدی سازش در پرونده های قضایی این شهرستان در شش ماهه اول سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان با اشاره به اینکه اجرای طرح اصلاح ذات البین با دو هدف کاهش جمعیت کیفری زندان و کاهش محکومیت کیفری شهروندان صورت گرفته است گفت: برای دستیابی به اهداف این طرح کارگروه صلح وسازش در مراجع انتظامی تشکیل که منتهی به ایجاد صلح در 311 فقره پرونده و تشکیل کارگروه صلح وسازش در شعب دادسرا نیز منتهی به سازش در  163 فقره پرونده شده است .

رجبی افزود: با توجه به آمار فوق مصالحه در پرونده های کیفری در 66 ماهه اول سال نسیت به مدت مشابه سال گذشته 117 درصد افزایش داشته است.

این مقام قضایی اظهارکرد: همچنین در مدت ذکر شده   1527  فقره پرونده کیفری نیز منتهی به سازش شده که به نسبت سال گذشته شاهد افزایش  28 درصدی رضایت بوده ایم.

دادستان تاکستان در خصوص پرونده های قتل هم گفت: با تشکیل کارگروه صلح و سازش ویژه قتل نیز از ابتدای سال تاکنون نیز  اولیا دم 2 فقره پرونده اعلام رضایت کرده اند.

رجبی با اشاره به نتایج حاصل از اقدامات کارگروه صلح و سازش در تاکستان بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش 29 درصدی ورودی زندان و 36 درصدی ارتکاب جرایم خشن در این شهرستان بوده ایم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1556612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =