شکایت باشگاه بلژیکی از پرسپولیس به خاطر بازیکن سابق استقلال

فارس نوشت: معاون حقوقی پرسپولیس توضیحاتی درباره شکایت باشگاه کورتریک بلژیک از این باشگاه ارائه کرد.

ایمان حسین پور شرفشاد در باره شکایت باشگاه کورتریک بلژیک از پرسپولیس و ادعای پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار یورو به این باشگاه در پرونده محمد نادری، بازیکن سابق سرخ‌پوشان اظهار داشت: طبق قراردادی که با نادری بستیم، در صورت نایب قهرمانی پرسپولیس در آسیا باید مبلغ ۵۰ هزار یورو به باشگاه کورتریک پرداخت می‌شد، همچنین در صورت عدم حضور نادری در ۶۵ درصد بازی‌های رسمی قرار بود ۵۰ هزار یورو دیگر به باشگاه بلژیکی پرداخت شود.

وی افزود: استدلال ما این است که با توجه به جدایی نادری از پرسپولیس در زمان برگزاری بازی فینال فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان نباید ۵۰ هزار یورو را برای کسب نایب قهرمانی آسیا به کورتریک پرداخت کنیم. در آن زمان قرارداد نادری با پرسپولیس به اتمام رسیده و وی به استقلال منتقل شده بود. با این تفاسیر در زمان تحقق نتیجه نادری عضو باشگاه نبوده است زیرا اراده طرفین بر این بوده که با حضور نادری در پرسپولیس باید ۵۰ هزار یورو به باشگاه بلژیکی پرداخت می‌شد، اما وقتی وی در پرسپولیس نبوده نباید این مبلغ را پرداخت کنیم.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: این موضوع را نپذیرفتیم اما اکنون رسیدگی به پرونده باید در کمیته وضعیت فیفا بررسی شود. همچنین درباره عدم حضور در ۶۵ درصد از بازی‌ها به این دلیل که این بازیکن، دو بازی را به دلیل مصدومیت از دست داده و عملا امکان حضور در زمین نداشت. از طرفی برای مسابقاتی که شرایط برای حضورش در بازی فراهم بود، در بیش از ۶۵ درصد از مسابقات حضور داشته و جزو بازیکنان اصلی بوده است.

حسین پور خاطرنشان کرد: از نظر ما مورد دوم شکایت کورتریک هم نباید مورد پذیرش قرار بگیرد. فیفا فعلا ابلاغی برای دفاع به ما نداده اما گفته است در صورت رضایت باشگاه کورتریک ظرف مهلتی ۱۰۰ هزار یورو را پرداخت کنید و اگر چنین موضوعی را نمی‌پذیریم استدلال‌هایمان را بگوییم.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده شجاع خلیل‌زاده با پرسپولیس گفت: پس از فسخ قرارداد وی و حضورش در یک تیم خارجی، پرسپولیس شکایتی را از خلیل‌زاده در کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال مطرح کرد اما کمیته وضعیت خود را صالح به رسیدگی به پرونده ندانست. البته باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد طبق مقررات خود فدراسیون فوتبال، کمیته وضعیت حتی صلاحیت رسیدگی به پرونده‌ای که یکی از طرفین خارجی هم باشد دارد. از طرفی دعوای ما در باره فسخ قرارداد بازیکن با باشگاه بوده و بازیکن و باشگاه ایرانی هستند و این قرارداد داخلی است و رسیدگی به موجه یا غیرموجه بودن فسخ قرارداد باید طبق قوانین فدراسیون فوتبال و کمیته وضعیت انجام شود. نیازی هم نیست به سراغ فیفا برویم، اما کمیته وضعیت خود را صالح ندانست و پرونده به کمیته استیناف رفت.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس  تصریح کرد: کمیته استیناف نیز با وجود اینکه صلاحیت کمیته وضعیت برای رسیدگی به پرونده را تایید کرده بود، در ادامه عدم صلاحیت کمیته صلاحیت را تایید کرد، البته طبق اعتقاد ما و قوانین نقل و انتقالاتی کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال، ارکان قضایی فدراسیون صلاحیت رسیدگی به پرونده را دارند. هرچند لایحه لازم را تهیه کردیم تا شکایت خود را در فیفا هم ارائه کنیم. تمام کارها انجام شده و مستندات آماده است، در حال ترجمه این شکایت هستیم تا در وقت مناسب شکوائیه را در فیفا مطرح کنیم. شاید جزو نادر مواردی باشد که یک باشگاه ایرانی می‌خواهد شکایتی را در فیفا مطرح کند. البته در پرونده استوکس هم شکایتی را در فیفا مطرح کردیم و منتظر صدور رأی هستیم.

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =