۰ نفر
۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۱

دریای خزر هر ساله بسیاری از ایرانیان را برای تفریح و گذراندن تعطیلات به شمال می کشاند. آنان می خواهند در این سفر خاطرات زیبایی را در ذهن حک کنند.

اما دریا همیشه هم باعث شادی و مسرت نمی شود و برخی مواقع این دریای زیبای آبی هموطنان را در خود فرو برده و حتی جسد بی جان آنان را هم به خانواده هاشان باز نمی گرداند.

     بهزاد پورمحمد، مسوول ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه استان مازندران در گفت وگو با خبرآنلاین درباره آخرین آمار غرق شدگان اعلام کرد: در نیمه اول خرداد 8 حادثه غرق شدگی گزارش شد، که خوشبختانه با اعزام نیرو توانستیم آنها را نجات دهیم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه می دهد : اما در تعطیلات این چند روزه 17 نفر غرق شدند که 7 حادثه در استان گیلان، و 10 حادثه در مازندران رخ داده است.

پور محمد با بیان اینکه مهارت در شنا هیچ ارتباطی به غرق شدن ندارد می گوید:عده ای با گذران دوره های آموزشی شنا تصور می کنند که در دریا هم می توانند شنا کنند و برای همین جلو می روند اما ناگهان با موجهای بلند و عمق زیاد مواجه می شوند و غرق می شوند.

وی می افزاید: گرفتگی عضلات شایع ترین عامل غرق شدگی در دریاست . زمانی که عضلات شناگر می گیرد، فرد کاری نمی تواند انجام دهد و باید فرد دیگری به وی کمک کند. بطوری که قهرمانان شنا هم که تمرین می کنند، همواره یک قایق در کنار آنان در حرکت است .

وی تاکید می کند: ،غرق شدگی در مناطقی که به اصطلاح طرح های سالم سازی دریا در آنجا به اجرا درنیامده است و یا در ساعات ممنوعه برای شنا بیشتر اتفاق می افتد.  مسوولان امور گردشگری و انتظامات، شنا درمناطق ممنوعه، ناآشنا بودن به دریا و توجه نکردن به هشدارهای مامورین راازعلل اصلی غرق شدن افراد می دانند.  این درحالیست که بسیاری از گردشگران از تعداد اندک مراکز اجرای طرح سالم سازی دریا گله دارند و شلوغی ونامناسب بودن این مراکز را نیز دلیل دیگر برای عدم حضورشان دراین مکانها می دانند. 

23245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    0 0
    هورررررررررا ! روی مسئولش سفید
  • بدون نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    1 0
    لطفا به جای بهانه در مورد شنا نکردن مردم فکری به حال سواحل توریستی رها شده شمال بفرمایید تا بحال ساحل بیروت رفتید؟
  • بدون نام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    سواحل شمال هیچ امکاناتی ندارد وپراززباله است