رشد ۲۰ درصدی آزمایش‌ها در مرکز تحققات ژنتیک میبد

رئیس بهزیستی میبد گفت: بیش از ۹۰ درصد آزمایش های غربالگری، کاریوتایپ و مولکولی استان در مرکز تحققات ژنتیک میبد انجام می‌ شود که در ۶ ماهه اول سال ۲۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، سیدمحسن فلاح اظهار کرد: خوشبختانه با تجهیزاتی که مرکز تحقیقات ژنتیک میبد از آن برخوردار است بیش از ۹۰ درصد آزمایش های غربالگری، کاریوتایپ و مولکولی استان در این مرکز انجام می‌گیرد.

فلاح با بیان اینکه خدمات مشاوره و آزمایشی به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و مددجویان در این مرکز رایگان است تصریح کرد: درسال گذشته ۲ میلیارد و یکصد میلیون تومان کمک یارانه بهزیستی به این امر اختصاص داده شده است و جمع زیادی از مددجویان مشاوره و آزمایش ژنتیک را دراین مرکز به صورت رایگان انجام داده اند.

رئیس بهزیستی میبد با اشاره به خدمات این مرکز گفت: ابتدا مشاوره ژنتیک توسط پزشک متخصص در مرکز تحقیقات ژنتیک انجام می‌گیرد و اگر نیاز به آزمایش باشد در قالب آزمایش و غربالگری‌های ژنتیک انجام می‌شود و در نهایت اگر نیاز به کنترل قبل از تولد بود؛ ازطریق آزمایش مولکولی و سیتوژنتیک مولکولی کار ادامه می‌یابد.

فلاح افزود: درسال ۹۹، حدود ۳۲۰۰ مورد آزمایش غربالگری، کاریوتایپ و مولکولی درمرکز تحقیقات ژنتیک میبد انجام گرفته و در شش ماهه اول امسال هم با انجام ۲ هزار مورد آزمایش و مشاوره، ۲۰ درصد رشد داشته‌ایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =