تنظیم اسناد خودرو در دفاتر اسناد رسمی با حذف تاییدیه تسهیل شد

ایرنا نوشت: رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: با حذف تاییدیه صادره از مراکز تعویض پلاک، تنظیم اسناد مربوط به خودرو در دفاتر اسناد رسمی تسهیل شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از کانون سردفتران و دفتر یاران علی خندانی، رییس کانون سردفتران و دفتریاران، با اشاره به بخشنامه  امروز معاون  امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخصوص عدم لزوم ارایه تاییدیه صادره از مراکز تعویض پلاک در تنظیم اسناد قطعی خودرو، گفت: با عنایت به امتناع مراکز تعویض پلاک از صدور و تحویل تاییدیه مربوط به پلاک و در نتیجه، بروز مشکلاتی در راستای تنظیم سند برای مراجعین در دفاتر اسناد رسمی، بخشنامه شماره ۱۱۵۸۵۴/۱۴۰۰ مورخ ۳۱/۶/۱۴۰۰ معاونت محترم امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر حذف تاییدیه پلاک بمنظور تسریع و تسهیل تنظیم اسناد خودرو صادر شد، لذا همانگونه که سابقا نیز در رای وحدت رویه صادره از کمیسیون وحدت رویه کانون سردفتران و دفتریاران تصریح شده، دفاتر اسناد رسمی جهت تنظیم سند به هیچ وجه نیازی به اخذ تاییدیه نخواهند داشت.
گفتنی است معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز امروز با تکذیب خبر جایگزینی برگ سبز به جای گواهی نقل و انتقال مراکز تعویض پلاک برای صدور سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی گفت: صدور سند رسمی خودرو نیازی به گواهی تعویض پلاک ندارد.

مهدی اقبال افزود: بخشنامه جدید سازمان ثبت اسناد ارتباطی به جایگزینی برگ سبز با گواهی نقل و انتقال ندارد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در صراحت ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹ تصریحی در خصوص ملاحظه گواهی نقل و انتقال خودرو، قبل از انتقال خودرو ندارد و سران دفاتر مستقلا می توانند نسبت به صدور سند خودرو اقدام کنند.

اقبال اضافه کرد: بر اساس بخشنامه جدید، برگ سبز صادره از مراکز تعویض پلاک، ابرازی از طرف دارنده خودرو که مبین احراز، بررسی و طی تشریفات قانونی مصرحه بوده کفایت می کند و از این پس به گرفتن تاییدیه از مراکز تعویض پلاک قبل از انتقال قانونی خودرو در دفاتر اسناد رسمی نیازی نیست.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یادآور شد: قبلا بخشنامه ای از سوی معاونت امور اسناد سازمان ثبت صادره شده بوده که از سوی دیوان عدالت اداری ابطال شد و بر مبنای آن باید گواهی تأییدیه انتقال خودرو دریافت می شد.

اقبال تأکید کرد: بعضا متاسفانه بخشنامه جدید امور اسناد را مبنی بر قبول برگ سبز به جای گواهی نقل و انتقال تلقی کرده اند در حالی که چنین نیست و بخشنامه صادره ارتباطی به برگ سبز ندارد.

۲۳۵۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    خواهشن برای خالی کردن جیب ملت دفترخانه ها نقشه نکشید دستور فقط دستور دادستان محترم کل کشور است که لازم اجراست وتمام ملت ایران ضمن تشکر از دادستان محترم از دستور وی پیروی میکنند
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    هیچ نظری رو که ثبت نمی کنید
  • محمدرضا IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    وایسا تا بیایم سند بزنیم
  • عادل IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    خدایا ما مردم مظلوم ایران را از دست دفاتر اسناد نجات ده.چرا انقد دنباله بهانه میگردید.زمین و زمان ،باسواد و بی سواد هم میدونن پولی که دفاتر تا الان به خاطر ثبت سند خودرو از مردم گرفتند این پول حرام بوده و سند خودرو همان برگه سبز هستش که دادستان محترم و دیوان هم این را تایید کردند.این فیلم ها چیه برای ثبت سند خودرو دیگه نیازی به تاییدیه پلاک نیست این چه فیلمیه.از خدا بترسید.
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    اصولا مرجع درخواست کننده مدارک مالکیت خودرو پلیس است و اصلا سند رسمیردفترحانه معیار مالکیت برای این مرجع نیست... اصرار به دریافت هزینه از مردم برای چیرهست؟!
  • تنها IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    خجالت بکش رئیس کانون سردفتران....این هم چرند نگو ...
  • تنها IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    خجالتم خوب چیزیه بابا ...بخاطر منافع خودتون به این ملت ظلم نکنید،شرم کنید این پولا خوردن نداره
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    دادستان کل کشورلطفا جواب رییس سردفتران اسنادرابده که جلوی فرمان شماقدعلم کردند
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    به زور میخواین سهم خواهی کنین، بابا پول زور میخواین بگیرین، ما هم دیگه به دفترخونه مراجعه نمیکنیم، انقدر با کلمات بازی نکنید...به قول عزیزی...اون ممه رو لولو خورد
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    اخرش این مردم متوجه نشدن برن یا نرن به دفتر خونه وامونده
  • کلام حق IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    بازم دفتپاتر ثبت اسناد به چه کسی رشوه دادن تا رای دیوان عدالت کشوری ودادستان محترم کشور باطل وهیچ بشه ؟بالاخره تکلیف مردم چی شد؟برگ سبز یا سند دفتر خانه
  • احسان شاهرخ IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    دارن دون میپاشن هموطن عزیز اگر هیشکی واسه سندزدن ماشین نره محزر اینا هیییچ کاری نمیتونن بکنن!!! بیایین یه بارم که شده پشت هم باشیم....
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    دفاتر اسناد دارند دست و پا می‌زنند که پول نقل و انتقال سند را کماکان داشته باشند. آخه چقدر بی معرفتی
  • برگه سبز سند محسوب شود IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    برگه سبز سند محسوب شود
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    چرااینقداین خبرای مسخره وجعلیوپخش میکنین؟بایدازشماشکایت کرد،دیگه تموم شدکسی نمیره دفترخونه برای انتقال سند،حالاهی زوربزنین
  • نصیری IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 0
    دیگه شورش را در آوردند دادستان کل گفت نیازی نیست