لودریان خطاب به بلینکن: احیای روابط نیازمند زمان و اقدامات است

ایسنا نوشت:وزیر خارجه فرانسه به همتای آمریکایی خود گفت، برون رفت از بحران بین دو کشور بر سر معامله زیردریایی نیازمند زمان و اقدام است.

به گزارش شبکه خبری فرانس ۲۴، فرانسه در پی لغو معامله زیردریایی با استرالیا که اخیرا رخ داد و این کشور با انگلیس و آمریکا شراکت امنیتی موسوم به آکوس را برای فناوری زیردریایی اتمی امضا کرد، به شدت خشمگین شده و در پی این اقدام، پاریس سفرایش را از لندن و واشنگتن مذکور فراخواند.

دیدار آنتونی بلینکن و ژان ایو لودریان، وزرای خارجه آمریکا و فرانسه یک روز پس از آن صورت گرفت که جو بایدن و امانوئل ماکرون، روسای جمهوری دو کشور تماس تلفنی داشته و بر رایزنی‌های عمیق به منظور ایجاد اعتماد مجدد بین پاریس و واشنگتن توافق کردند. دو طرف همچنین توافق کردند تا در اروپا و در پایان اکتبر ۲۰۲۱ دیدار کنند.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: لودریان و بلینکن در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک درباره مفاد و مسائل اصلی که باید در این رایزنی‌ها مورد بحث قرار گیرند، گفتگو کردند.

بلینکن در این دیدار با وزیر خارجه فرانسه بار دیگر به بیانیه کاخ سفید اشاره کرد و گفت، این قسمت شامل مشورت‌ها و رایزنی‌ها بین متحدان می‌شود و اذعات داشت که احیای روابط با پاریس زمان‌بر و نیازمند کار سخت است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =