۲ نفر
۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
دومین کشتی سوخت ایران به سوریه رسید

ایرنا نوشت: حزب الله از رسیدن دومین نفتکش ایرانی حامل مازوت خریداری شده به بندر «بانیاس» سوریه جهت انتقال به لبنان خبر داد.

 پایگاه اطلاع رسانی مقاومت لبنان وابسته به «حزب الله» امروز (جمعه) نوشت: دومین نفتکش ایرانی حامل مازوت در ساعت ۲۲ شب گذشته (پنجشنبه شب) به بندر بانیاس در سوریه رسید.  

خاطرنشان می‌شود که پیشتر کاروان تانکرهای حامل اولین محموله مازوت ایرانی پنجشنبه هفته گذشته با استقبال مردم لبنان از خاک سوریه وارد این کشور شد. 

فروپاشی مالی در لبنان از سال ۲۰۱۹ آغاز شد و در ماه گذشته میلادی به مرحله بحران رسید و همزمان با آن کمبود شدید سوخت، لبنان را فلج کرد تا آنجا که خدمات عمومی در این کشور از جمله بیمارستان‌ها در اثر بحران سوخت و برق مجبور به تعطیلی و یا کاهش ساعات کاری خود شده‌اند. 

 با جدی‌تر شدن بحران اقتصادی و بویژه سوخت در لبنان، پیشنهاد واردات بنزین از ایران با لیره لبنان از سوی سید حسن نصرالله حزب‌الله لبنان مطرح شد و بدین صورت پس از پیگیری و تلاش حزب‌الله برای واردات سوخت از ایران، تاکنون سه نفتکش حامل سوخت از ایران به سمت این کشور حرکت کرده‌اند. 

دبیرکل حزب الله روز دوشنبه هفته گذشته از رسیدن اولین نفتکش حامل فرآورده‌های نفتی به بندر بانیاس سوریه در یکشنبه شب و پایان یافتن فرآیند تخلیه محموله آن خبر داد. 

وی همچنین اعلام کرده بود که دومین نفتکش ایرانی ظرف چند روز آینده به بانیاس خواهد رسید. نصرالله تاکید کرد تمامی مقدمات اداری لازم جهت ارسال سومین نفتکش حامل بنزین از ایران انجام شده است. 

دبیرکل حزب الله ادامه داد: چهارمین نفتکش ایرانی حامل نفت کوره به مناسبت فرارسیدن فصل زمستان اعزام خواهد شد و بر اساس رویکرد دولت جدید و تحولات پیش رو در خصوص سایر نفتکش‌ها تصمیم گیری خواهد کرد. 

بسیاری از ناظران حرکت کشتی‌های حامل سوخت ایران به مقصد لبنان را گشوده شدن افق جدیدی در روابط دو کشور و سرآغاز شکست سلطه آمریکا در منطقه می‌دانند و معتقدند که با حرکت کشتی‌های سوخت ایران به لبنان، شکست دیگر هیمنه سیاسی آمریکا در منطقه رقم می‌خورد. 

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =