۳ نفر
۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
مردیم تا بردیم

تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی دشوار مقابل ازبکستان به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی صعود کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شاگردان ناظم الشریعه بعد از کسب پیروزی مقابل صربستان و امریکا در دو بازی نخست مرحله گروهی، در بازی سوم مقابل آرژانتین شکست خوردند تا به عنوان تیم دوم از گروه F جام جهانی لیتوانی صعود کنند. آنها در مرحله یک هشتم نهایی مقابل ازبکستان قرار گرفتند؛ تیمی که با دو برد و یک باخت به عنوان تیم دوم گروه B راهی مرحله حذفی شده بود.

رقابت هیجان انگیز دو تیم با برتری ایران در هر دو نیمه همراه بود اما ازبک ها به ویژه در نیمه دوم به شدت ایران را اذیت کردند و با 5 نفره کردن تیم شان تا آستانه یک کامبک رویایی هم پیش رفتند ولی در پایان این شاگردان ناظم الشریعه بودند که با حساب 9 بر 8 حریف خود را شکست داده و به جمع 8 تیم نهایی صعود کردند.

گل های ایران را در این دیدار علی‌اصغر حسن‌زاده ('۱و '۲۸)، مهدی جاوید ('۵ و '۲۴)، سعید احمدعباسی ('۱۶و '۲۲ و '۳۷)، فرهاد توکلی ('۱۸)، مسلم اولادقباد ('۳۰) به ثمر رساندند. 

در نیمه اول این دیدار، در همان دقیقه ابتدایی، ایران توسط کاپیتان حسن‌زاده به گل رسید. گل دوم ایران تنها ۳ دقیقه بعد از روی کرنری که فرهاد فخیم زد توسط مهدی جاوید به زیبایی به ثمر رسید. ازبکستان دقایقی بعد توسط می‌شونوف دروازه صمیمی را گشود. در ادامه هردو تیم روی به بازی هجومی آوردند اما این ایران بود که توسط احمدعباسی به گل سوم رسید.

در دقیقه ۱۷ و تنها چندثانیه پس از تایم اوتِ ازبک‌ها، آن‌ها گل دوم خود را توسط رحمتف وارد دروازه ایران کردند و دقیقه ۱۸ نیز توسط روپیف به گل رسیدند تا دو دقیقه مانده به پایان نیمه اول، دو تیم ۳-۳ مساوی شوند. ایران در همین دقیقه درخواست تایم اوت داد و پس از آن توسط فرهاد توکلی و روی پاس مسلم اولادقباد به گل چهارم بازی دست یافت تا یوزها ۴ بر ۳ پیروز به رختکن بروند.

نیمه دوم این دیدار را ایران سراسر هجومی آغاز کرد و با پرس پرفشار اجازه‌ی نفس کشیدن به ازبکستان را نداد و رحمتف در ادامه با خطا روی اسماعیل‌پور یک کارت زرد دریافت کرد. دروازه ازبکستان، دو بار دیگر تسط سعید احمدعباسی و مهدی جاوید باز شد تا ایران ۶ بر ۳ پیش بیفتد.

رحمتف در ادامه بازهم برای ازبک‌ها گلزنی کرد اما لحظه‌ای بعد و درحالی‌که دروازه ازبکستان خالی بود، کاپیتان علی‌اصغر حسن‌زاده از نیمه‌ی خودی هفتمین گل ایران را وارد دروازه کرد و چند دقیقه بعد هم مسلم اولادقباد را در موقعیت مناسب قرار داد تا ایران به گل هشتم برسد. ازبکستان یک دقیقه‌ی بعد و درحالی از پاورپلی بهره می‌برد توانست برای بار پنجم دروازه ایران را باز کند و پس از این نیز بازهم توسط نیشونف به گل رسیدند تا بازی 9بر 8 ادامه یابد.

در ثانیه های پایانی بازی خطای صورت گرفته روی بازیکن ازبکستان باعث شد تا داور از سیستم وار استفاده کند اما به نفع ایران رای داده شد.

مردیم تا بردیم

مردیم تا بردیم

مردیم تا بردیم

مردیم تا بردیم

مردیم تا بردیم

مردیم تا بردیم

بیشتر بخوانید: کامنت کاناوارو برای مجیدی و پین/عکس

253 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1557921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =