هیچگونه شهریه‌ای برای مدارس دولتی یزد تعریف نشده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه هیچ هزینه ای برای مدارس دولتی تعریف نشده، گفت: انجمن اولیا و مربیان هرساله هزینه های تحصیلی را برای آموزش های فوق برنامه تصویب می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ محسن موحدی فرد سیاست اداره کل آموزش و پرورش استان را تمرکز زدایی از اداره کل و واگذاری اختیارات بیشتر به مناطق عنوان کرد و گفت: در همین راستا کارگروه توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان تقریباً تمام اختیارات خود را در چارچوب قوانین به مناطق واگذار کرده که این مهم در راستای مدرسه محوری بوده است. 

وی تنها راه ارتقاء و نجات آموزش و پرورش را حرکت به سمت مدرسه محوری دانست و افزود: سال‌های سال است که این شعار در آموزش و پرورش وجود دارد اما در عمل اتفاقی نیفتاده است. چهار محور انجمن اولیا و مربیان، کادر مدیریت مدارس، معلمان و دانش آموزان در کنار هم مدرسه محوری را رقم خواهند زد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در خصوص اخذ هزینه توسط مدارس دولتی استان از خانواده ها نیز توضیح داد: هیچ هزینه ای برای مدارس دولتی تعریف نشده اما هر سال انجمن اولیا و مربیان هزینه های تحصیلی را برای آموزش های فوق برنامه تصویب می کند. 

وی افزود: چنانچه خانواده ها در این زمینه دغدغه دارند باید حضور پررنگ‌تری در انجمن اولیا و مربیان داشته باشند و افراد قوی‌تری را انتخاب کنند چراکه این انجمن تنها مرجعی است که می‌تواند هزینه‌های تحصیلی مدارس را مشخص کند.

وی در خصوص عدم وجود مدارس پیش دبستانی دولتی در استان نیز اظهار کرد: باید اعتراف کنیم که در مدارس پیش دبستانی ناهماهنگی های زیادی وجود دارد. دلیل این موضوع این است که تاکنون بخشی از این مدارس توسط آموزش و پرورش و بخشی دیگر توسط بهزیستی و نهادهای دیگر اداره می شده اما خوشبختانه با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تشکیل سازمان ملی تربیت کودک، یکپارچه سازی خواهد شد و از این پس آموزش و پرورش می‌تواند یک نظارت جامع و کامل بر این مدارس داشته باشد.

 محسن موحدی فرد با بیان اینکه مدارس پیش دبستانی برای دانش آموزان بی‌بضاعت استان رایگان است اضافه کرد: با توجه به اینکه مدارس پیش دبستانی دولتی در استان یزد عموماً از فضاهای غیر دولتی استفاده می کنند و اجاره بها و هزینه خدمات آنها چندین برابر شده، ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش شهریه داشته ایم. اما تلاش کردیم تا با اتخاذ تدابیری مانند استفاده از فضای مدارس دولتی در شیفت عصر هزینه این مدارس را کاهش دهیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =