۶ نفر
۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
ضرورت نصب دوربین مداربسته در منزل

همانطور که می دانیم، سیستم دوربین مداربسته به عنوان عاملی بازدارنده در وقوع جرایم و حفظ امنیت و نظارت محیط پیرامون می باشند.

منازل یکی از مهم ترین نقاطی هستند که نیاز به برقراری امنیت بیشتری نسبت به سایر محیط ها دارند و افراد حساسیت بیشتری نسبت به این محیط ها دارند. بنابراین نیاز است که این محیط ها با استفاده از دوربین مداربسته پوشش داده شوند. در این مقالات نکات مهمی را در خصوص ضرورت نصب دوربین مداربسته داهوا در منزل، ارائه خواهیم کرد.

خرید و نصب دوربین مداربسته داهوا در منزل، چگونه می تواند ما را در برقراری امنیت یاری سازد؟

برند داهوا، یکی از برندهای معتبر نظارت تصویری در جهان می باشد که با سبد کالای متنوع خود، دارای محبوبیت بسیاری در میان کاربران می باشد چرا که هر محصول می تواند در کاربردی خاص مورد استفاده قرار گیرد. برای آن که بتوان یک منزل را تحت کنترل قرار داد و از جزئیات وقایع آن مطلع شد. نیاز است که تمام نقاط منزل با نصب دوربین مداربسته داهوا، پوشش داده شود. محصولات داهوا، شامل انواع دوربین های بولت و دام در رزولوشن های مختلف می باشند. دوربین های داهوا بر مبنای قابلیت هایی که دارند در قیمت های مختلفی نیز ارائه می شوند. با نصب دوربین مداربسته داهوا می توان تردد افراد غیرمجاز را شناسایی کرد و حتی در مواقعی که رویدادی رخ می دهد، بتوان تصاویر را به عنوان شاهد عینی و مستند به مراکز قضایی ارجاع داد.

می توان با نصب دوربین پلاک خوان، در ورودی پارکینگ های مجتمع های مسکونی، تردد خودروها را زیر نظر داشت و شرایطی را فراهم ساخت تا راهبند، به خودروهایی که پلاک آن ها در لیست های سفید (White List) تعیین شده است، اجازه ورود دهد و درب را برای آن ها باز کند. یکی از این دوربین های محبوب با قابلیت پلاک خوانی و مناسب نصب در محیط های پارکینگی، دوربین ITC-۲۳۷  می باشد. این دوربین تحت شبکه بولت داهوا، دارای وضوح و رزولوشن ۲MP، می باشد. از دیگر قابلیت های این دوربین امکان تعیین لیست سفید و سیاه می باشد. می توان حتی لیست پلاک های ممنوع را در لیست سیاه (Black List) تعیین کرد تا نظم و امنیت بیشتری در این گونه اماکن صورت گیرد. 

ضرورت نصب دوربین مداربسته در منزل

  • نیاز است که ورودی های منزل چون : درب ورودی آپارتمان یا مجتمع های مسکونی، ورودی لابی ها و آسانسورها و ... با نصب دوربین مداربسته داهوا از نوع تشخیص چهره و یا رزولوشن بالا، پوشش داده شود. دوربین های بولت، اغلب بر روی دیوار نصب می شوند و دوربین های دام نیز بر روی سقف و یا کنج دیوار استفاده می شوند. توصیه می شود که ورودی واحدهای مسکونی با استفاده از قفل های هوشمند ایمن شود. قفل های هوشمند مکسرون، امکان باز کردن درب از طریق کارت، اثر انگشت، کلید، رمز و گوشی تلفن همراه را فراهم می سازند. همچنین می توانید داخل واحد مسکونی را با استفاده از دزدگیر مکسرون پوشش دهید تا در صورتی که در منزل حضور ندارید، اگر شخصی وارد منزل شد، دزدگیر دستور هشدار را اعلان کند و اعلانات از طریق پیامک، تماس، نرم افزار و آژیر ارسال شوند.

ضرورت نصب دوربین مداربسته در منزل

سیستم دوربین مداربسته داهوا، به صورت تحت شبکه و یا بستر کواکسیال ارائه می شود. دوربین های تحت شبکه اغلب در قیمت بالاتری نسبت به بستر کواکسیال ارائه می شوند چرا که دارای قابلیت ها و امکانات بیشتر می باشند.

DH-HAC-HFW۲۸۰۲TP-Z-A : این نوع دوربین HDCVI داهوا، امکان ارائه تصاویر با وضوح و رزولوشن ۸MP را داراست. لنز آن از نوع موتورایز است و امکان زوم بر روی سوژه مورد نظر را فراهم می سازد. از دیگر ویژگی های این دوربین بهره گیری از قابلیت میکروفن داخلی (Built-in mic) و امکان ارائه صدای محیط پیرامون می باشد. بدنه این دوربین به گونه ای طراحی شده است که در مقابل گرد و غبار، باران و برف ( استاندارد IP۶۷ ) مقاوم است. با نصب دوربین مداربسته داهوا مذکور نگرانی در خصوص نظارت محیط در شب ها ندارید، چرا که با بهره گیری از قابلیت Smart IR، می تواند تصاویر دید در شب تا مسافت ۸۰ متر را ارائه نماید.

سبد کالای داهوا، شامل انواع دستگاه های ذخیره ساز بستر کواکسیال و تحت شبکه می باشد و به صورت۴ ، ۸، ۱۶، ۳۲، ۶۴ و ... کانال ارائه می شوند.

DH-XVR۵۲۱۶AN-۴KL-X این دستگاه ذخیره ساز ۱۶ کانال، از بستر کواکسیال و سری های پنتا برید (Pentabrid) می باشد یعنی قادر است تصاویر دوربین های تکنولوژی های CVBS، AHD، CVI، TVI و IP را متناسب با دیتاشیت خود نمایش دهد، همچنین از دو هارد ۱۰TB و قابلیت های هوشمند پشتیبانی کند.

حال این سوال مطرح می شود که قابلیت های هوشمند چه کاربردی دارند؟ قابلیت های هوشمند یا IVS (Intelligent Video Surveillance) شامل مجموعه از آنالیزها چون : Tripwire ( عبور از خط فرضی ممنوع )، Intrusion ( ورود به محدوده ممنوع )، Abandoned Object  ( جا ماندن اشیا )، Missing Object ( گم شدن اشیا ) و ... می شود. همانطور که می دانید دیوار حیاط ها و یا محوطه های مجتمع های مسکونی، از جمله محیط هایی هستند که امکان ورود سارقان و یا افراد ناشناس را مهیا می سازند. بنابراین می توان با نصب دوربین مداربسته داهوا با قابلیت هوشمند و فعال سازی تنظیمات مرتبط با Tripwire و Intrusion از ورود افراد به محوطه یا مجتمع مسکونی، جلوگیری کرد، چرا سیستم های دوربین مداربسته قادر هستند در صورت رخداد این وقایع، اعلانات لازم را از طریق هشدار، ایمیل، اعلانات بر روی نرم افزارهای انتقال تصویر و ... ارسال نمایند.

  • یکی از دیگر از نقاطی که نیاز به نصب دوربین مداربسته داهوا، می باشد، آسانسورها و پاگردها می باشد.

از کجا می توان محصولات دوربین مداربسته داهوا را تهیه کرد ؟

اصلی ترین نکته در خرید محصولات داهوا، خدمات گارانتی و شرکت ارائه دهنده آن محصولات می باشد. شرکت فراگستر الکترونیک، بزرگترین عرضه کننده محصولات داهوا در ایران، تمام محصولات داهوا را با خدمات گارانتی ۲۵ ماه و پشتیبانی فنی ۲۴ ساعت، ارائه می کند. شما می توانید با تماس با شماره ۰۲۱۵۳۸۶۲ و مراجعه به وب سایت فراگستر، خرید خود را انجام دهید. توصیه می گردد به منظور نصب دوربین مداربسته داهوا، از نصاب حرفه ای و معتبر کمک بگیرید.

کلام آخر در خصوص ضرورت نصب دوربین مداربسته داهوا در منزل

همانطور که شرح داده شد، تامین امنیت منازل مسکونی برای افراد ضرورت دارد که در این حالت بحث اهمیت نصب دوربین مداربسته داهوا، مطرح می شود. سبد کالای داهوا، آنقدر متنوع و گوناگون است و شامل انواع محصولات کاربردی می شود که می توانند به عنوان راهکارهای جامعی برای محیط های مختلف باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =