پیام تسلیت مخبر و قالیباف درپی درگذشت علامه حسن زاده آملی

معاون اول رییس جمهوری در پیام تسلیتی به مناسبت رحلت آیت الله حسن‌زاده آملی، نوشت: رحلت ملکوتی عالم ربانی و حکیم فرزانه حضرت آیت الله حسن حسن زاده آملی رضوان الله تعالی علیه ضایعه بزرگ ملی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهور، در پیام تسلیت محمد مخبر آمده است: رحلت ملکوتی عالم ربانی و حکیم فرزانه حضرت آیت الله حسن حسن زاده آملی رضوان الله تعالی علیه ضایعه بزرگ ملی است.

معاون اول رییس جمهوری در این پیام خاطرنشان کرد: این فقیه جلیل القدر و عارف بزرگ سرمایه‌ای ارزشمند و کم نظیر برای جهان اسلام و تشیع و حوزه‌های علمیه بود و در حوزه‌های مختلف علمی از فقه و فلسفه و عرفان تا ریاضیات و نجوم و ادبیات فارسی و عربی صاحب آثار و تالیفات گرانسنگی بود که شیفتگان و جویندگان علم و دانش را برای سال های متمادی بهره مند ساخته و خواهد ساخت.

وی در ادامه این پیام تاکید کرد: مصیبت فقدان مرحوم علامه حسن‌زاده آملی را که ثلمه‌ای جبران ناپذیر برای حوزه های علمیه و جامعه علمی کشور است، به محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، عموم ملت ایران بخصوص مردم شریف آمل، شاگردان و علاقه مندان و بستگان به ویژه بیت معزز و بزرگوار ایشان صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند قادر متعال برای آن دانشمند برجسته و نام آشنا رضوان واسعه الهی و علو درجات و برای بازماندگان ارجمند صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.

پیام تسلیت مخبر و قالیباف درپی درگذشت علامه حسن زاده آملی

قالیباف رحلت آیت‌الله علامه حاج حسن حسن‌زادۀ آملی را تسلیت گفت

همچنین ایرنا نوشت؛ محمدباقر قالیباف روز یکشنبه با صدور پیامی رحلت آیت‌الله علامه حاج حسن حسن‌زادۀ آملی را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت قالیباف آمده است:  یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً،  درگذشت عالم ربانی مصباح الهدایة نجم الدین علامۀ ذوالفنون یگانۀ آسمان حکمت و غریق دریای حقیقت، آیت‌الله علامه حاج حسن حسن‌زادۀ آملی، موجب تاسف و تاثر عمیق شد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه این پیام گفت: علامه حسن‌زاده یکی از سرمایه‌های بی‌نظیر حوزه‌های علمیه و جامع علوم و معارف بود که گنجینه حکمت بزرگانی همچون علامه طباطبایی (اعلی الله مقامه) در سینۀ ایشان جا داشت؛ ایشان که در سلوک الی الله و وقوف بر اسرار عالم هستی مقامی بی‌بدیل یافته بود، عمر پربرکت خویش را صرف تعظیم امر خالق و شفقت با خلق نمود و با بذل علم و دانش بی‌پایاب خویش، جان‌های آگاه و جویای حقیقت را از دریای معارف الهی سیراب کرد.

وی افزود: فقدان آن آفتاب تابان عرفان و فلسفه و پیشوای اهل زهد و ورع برای جامعۀ علمی به خصوص حوزه‌های علمیۀ جهان اسلام به معنای واقعی کلمه جبران‌ناشدنی و خسارت‌بار است. 

قالیباف در این پیام خاطرنشان کرد:  اینجانب این ضایعۀ مؤلمه را خدمت ولی‌الله الاعظم قطب عالم امکان حضرت صاحب‌الزمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (دامت برکاته)، مراجع معزّز و گرانقدر، علما و طلاب حوزه‌های علمیه و شاگردان و دوستداران ایشان، ملت مؤمن ایران اسلامی و بیت معظّم و مکرّم آن علّامۀ ذوالفنون تسلیت می‌گویم و از خداوند منان برای ایشان علوّ درجات و حشر با اولیاء الله را مسئلت می‌کنم.

23215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =