۴۰ درصد اقتصاد لرستان در بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بخش کشاورزی دنبال کار اداری و تشریفات اداری نیست چرا که با کار و روحیه جهادی امور پیش می‌رود.  

به گزارش خبرآنلاین لرستان،دکتر اسفندیار حسنی مقدم در جلسه هم اندیشی بخش کشاورزی شامل مدیران سازمان جهاد کشاورزی لرستان، مدیران ستادی، مدیران کل ادارات تابعه و مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها و ادارات وابسته با اشاره به اینکه خلاء فرهنگی در مراکز جهاد کشاورزی دهستانها احساس می‌شود، عنوان کرد: مسئولان نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی روی این موضوع بیشتر کار کنند زیرا با طیف گسترده‌ی از مردم در ارتباط هستیم.

 وی افزود: جهاد کشاورزی متولی تأمین غذای جامعه است، ۴۰ درصد اقتصاد استان مربوط به بخش کشاورزی است، اما به دلیل ارتباط جهاد کشاورزی با بخش زیادی از مردم کار فرهنگی در حوزه جهاد کشاورزی لازم و ضروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه با تاکید بر کار جهادی در بخش کشاورزی، گفت: بخش کشاورزی دنبال کار اداری و تشریفات نیست زیرا بر این باوریم با کار اداری نمی‌شود این بخش را اداره کرد، اولویت ما برای جذب مدیران سلامت اخلاقی و کاری و مهمتر از همه داشتن روحیه جهادی است.

وی افزود بخش کشاورزی با رویکرد جدید به دنبال کار جهادی برای جهش تولید در بخش کشاورزی است که در نیل به این مهم با تشکیل ستاد توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی و با همدلی و همراهی مجموعه خانواده بزرگ جهاد کشاورزی چندین پروژه زیربنایی در زمینه‌های دامپروری و صنایع تبدیلی و غذایی با اعتباری نزدیک به ۱۵۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده، مجوز تعدادی صادر و یا در شرف دریافت مجوز هستند.

 دکتر اسفندیار حسنی مقدم تصریح کرد: خانواده بزرگ سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و ادارات تابعه در تعامل، همدلی و همراهی با دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در فضایی دوستانه و در کنار هم مشکلات بخش کشاورزی را شناسایی و در برطرف کردن آن جهت کمک به بهره‌برداران و رشد اقتصادی و درآمد کشاورزان کوشا خواهیم بود.

  وی با اشاره به آغاز سال زراعی جاری افزود : یکی از نکات مهم توسعه کشت دانه روغنی کلزا است زیرا ۸۴ درصد از روغن مورد نیاز کشور از خارج تأمین می‌شود.

وی تاکید کرد: رعایت الگوی کشت  و شرکت در جلسات شورای حفاظت آب از دیگر مواردی است که مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، زیرا با توجه به خشکسالی بی سابقه رعایت نکردن الگوی کشت نگران کننده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: انتظار ما این است که ٧٠ درصد کشت پاییزه و محصولات استراتژیک در شهرستانها رعایت شود، جهش تولید در دیمزارها از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =