خیرخواه: وزارت ورزش تحت‌تاثیر طومارنویسان قرار نمی‌گیرد

ایرنا نوشت: سرمربی تیم ژیمناستیک با اشاره به هجمه‌ها علیه فدراسیون گفت: برخی خارج از خانواده ژیمناستیک به دنبال شعله‌ور کردن آتش اختلافات هستند اما وزارتخانه تحت تاثیر امضای طومار نویسان قرار نمی‌گیرد.

دوره چهار ساله ریاست «زهرا اینچه درگاهی» بر فدراسیون ژیمناستیک به پایان رسیده و او با نظر اعضای مجمع عمومی تا زمان تعیین تکلیف انتخابات به کار خود ادامه خواهد داد. در دوره ریاست اینچه درگاهی در این فدراسیون، با وجود اینکه مدال‌های زیادی در میادین بین‌المللی کسب شد و حتی کیخا تا آستانه کسب سهمیه المپیک پیش رفت اما با این حال اینچه درگاهی در معرض برخی انتقادات قرار گرفت. انتقاداتی که عمدتا از سوی مسئولان سابق فدراسیون مطرح شد و سرمربی تیم ملی ژیمناستیک ایران از آن به عنوان حربه مخالفان اینچه درگاهی برای نادیده گرفتن دستاوردهای این چهار سال یاد کرد.

«رضا خیرخواه» با بیان اینکه در این دوره با وجود دستاوردهای بی‌نظیر، کارشکنی زیاد وجود داشت گفت: کسی با منتقد منصف مشکلی ندارد؛ اما برخی در قالب انتقاد  کارشکنی‌هایی انجام دادند که در نهایت به گروکشی تبدیل شد.

متن صحبت‌های گفت و گوی خبرنگار ایرنا با سرمربی تیم ملی ژیمناستیک را در زیر می‌خوانیم:

چند صدم امتیاز سهمیه المپیک را از ما گرفت

اگر بخواهیم ارزیابی کلی از عملکرد چهار سال فدراسیون داشته باشیم باید گفت که در این دوره اتفاقات بی‌نظیری رخ داد. در رقابت‌های گزینشی المپیک شرکت کردیم و تا یک قدمی کسب سهمیه پیش رفتیم. شاید اگر چند صدم امتیاز نبود اکنون کیخا تاریخ‌سازی کرده بود. او با امتیاز در مسابقات قطر با نمره ۱۵.۲ به عنوان قهرمانی و مدال طلا رسید. در اهمیت این مهم باید بگویم که نفر سوم المپیک با کمتر از این امتیاز مدال برنز گرفت. چه کسی باید این را ببیند. در مسابقات ملبورن که گزینشی المپیک بود در سال ۱۳۹۸ به ۲ مدال نقره رسیدیم. اگر کرونا فینال رقابت‌های باکو را لغو نمی‌کرد، نیاز به صدم امتیاز نبود کیخا خیالش از صعود به المپیک راحت بود.

سهمیه المپیک را به خودی‌ها باختیم

یک سری انتقادات علیه فدراسیون مطرح شده بود که متاسفانه برخی از مسوولان ورزشی دولت قبل را تحت تاثیر قرار داد. اگر در آن زمان همکاری لازم را انجام می‌دادند کار به روز پایانی نمی‌کشید. چه کسی در اردوهای تیم ملی حضور پیدا کرد. ما را در تنگناهایی سختی قرار دادند اما غیرت و اراده ورزشکاران نتایج تاریخی را رقم زد. اگر بگویم سهمیه المپیک و مدال توکیو را به خودی‌ها باختیم اغراق نیست.

بودجه اعزام گروکشی شد

برخی مواقع شرایط چنان برای ما سخت شده بود که زمان اعزام گروکشی‌هایی انجام شد و برخی به دنبال برکناری این یا آن بودند و در جریان مسابقات گزینشی ملبورن نیز این اتفاق رخ داد و کاری کردند که دبیر و خزانه‌دار فدراسیون استعفا کنند.

امیدوارم وزیر ورزشی مشکلات را حل کند

امیدوارم ژیمناستیک در دوره «سیدحمید سجادی» وزیر ورزش بتواند به ساحل آرامش برسد، زیرا آنچه که امروز کِشتی این فدراسیون را دچار تلاطم کرده خط دهی افرادی از بیرون است. امیدوارم حداقل وزیر ورزش گول این هجمه‌سازی‌ها را نخورد و به این نکته توجه کند که الان یکی از بهترین دوران تاریخ ژیمناستیک کشور به لحاظ عملکرد است.

خوب یا بد مهم نیست؛ انکار می‌کنند

ژیمناستیک و فدراسیون متعلق به یک فرد نیست و در هر دوره‌ای کسانی برای رسیدن به اقتدار، این ورزش را مدیریت خواهند کرد اما داستان این دوره برای برخی منتقدان متفاوت است. آنان حتی می‌دانند که دستاوردها قابل قیاس با چند دهه پیش نیست اما چون منتقد مدیریت جدید هستند سیاست انکار را در پیش گرفتند، سیاستی که به سود ورزشکاران و فدراسیون نیست. مدیریت کنونی در شرایط سخت کرونایی توانست فدراسیون را با مشکلاتش اداره کند اما نمی‌دانم چرا برخی آن را نمی‌بینند.

جمع کردن امضا راهکار نیست

مخالفان فدراسیون چند وقت پیش طوماری امضا کردند که در آن یکصد امضا وجود داشت. امضاهایی که بخش قابل توجهی از آن مخدوش بود. شنیده شده که می‌خواهند یکبار دیگر چنین طوماری را تهیه کنند. باید مشخص شود که این صد نفر چه کسانی هستند و چه هدفی دارند. اگر قرار باشد با طومار و امضا کسی را ابقا یا برکنار کرد موافقان فدراسیون به جای یکصد امضا بیش از هزار امضا را جمع می‌کنند. این مهم است چه کسانی طومار را امضا کند.

امضا کنندگان طومار علیه فدراسیون به دنبال آن هستند که وزارت ورزش و جوانان را با این اقدام تحت تاثیر قرار دهند اما توقعی که از وزیر ورزش می‌رود این است که تحت تاثیر این مسائل قرار نگیرد.

امیدوارم شورای برون مرزی مجوز اعزام صادر کند

برخی از مجوزهای اعزام به مسابقات بین‌المللی تحت‌تاثیر حاشیه‌سازی علیه فدراسیون قرار گرفته و ما از چند اعزام محروم شدیم. امیدوارم در دولت جدید مشکل مسابقات پیش رو حل شود زیرا در صورت استمرار این مشکل قهرمانان ملی ما در این رشته از آوردگاه‌های جهانی محروم خواهند شد.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =