۸ نفر
۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
منطقه رویان را بیشتر بشناسید

اگر قرار باشد ویلایی خریداری کنیم، اولین جایی که به ذهنمان می‌رسد، شهرهای شمالی است. شمال کشور منطقه‌ای زیبا و سرسبز بوده که با وجود دریای خزر بر زیبایی آن افزوده شده است. کدامین منطقه است که ردی از شمشادهای شمال و تمشک‌هایش داشته باشد یا در کدامین شهر می‌توان ترکیبی از جنگل و دریا را در کنار هم تماشا کرد.

در واقع طبیعت ناب و بکر شمال است که خریداران ویلا را به سوی این محدوده سوق می‌دهد. هر کدام از شهرهای شمالی زیبایی منحصر به فردی دارد. رویان یکی از شهرهای شمالی است که عظمت طبیعت را به رخ کشیده و زیبایی وصف ناپذیری را هدیه می‌دهد.  برای اطلاع از مظنه خرید ویلا در رویان کافی‌ست  صفحه خرید ویلا در شمال در سایت دیوار را انتخاب کرده و پیشنهادهایی که برایتان می‌آید را بررسی کنید.

 رویان

رویان نام جدید علمده از جمله شهرهای زیبای مازندران است. اینجا یک منطقه توریستی و تفریحی است که در کنار جنگل‌های سرسبزی قرار دارد. شهر ساحلی رویان با توجه به موقعیت مناسب مکانی‌اش توریست‌پذیر بوده و از نظر سرمایه‌گذاری بسیار سودآور است. رویان شهریست با طبیعت و بکر و چشم‌نواز که هم از ویلای جنگلی و هم از ویلای ساحلی بهره‌مند است. حتی پیدا کردن ویلای کوهستانی و جلگه‌ای نیز در رویان امکان‌پذیر است. انواع مختلف ویلاهایی که در رویان وجود دارد، همگی از سند رسمی و مجوزهای لازم برخوردارند و قیمت ویلاها با توجه به ویلا و امکانات رفاهی‌اش متفاوت است.

 موقعیت جغرافیایی رویان

گویش مردم رویان، کجوری «زیر مجموعه گویش کهن طبری رویانی» بوده و آنان به زبان مازندرانی صحبت می‌کنند. این سبک گویش در بین مردم شهرستان نور و چالوس نیز وجود دارد. کلمه رویان ترکیبی از دو واژه «روین» و «مند» است. این دو واژه به دامنه کوهی که در آن گیاه فراوانی رشد می‌کند، اشاره دارد. از نظر مسافت رویان با شهر ساری ۱۱۸ کیلومتر و با شهر نوشهر ۱۱ کیلومتر فاصله دارد و با هر دو این شهرها همسایه است. رویان از سمت شرق به شهرستان نور و از غرب به شهرستان نوشهر و از سمت شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوه‌های البرز منتهی می‌شود. شهر رویان آب و هوای مطلوبی دارد و برای کشاورزی مناسب است. محصولات کشاورزی این ناحیه گردو، سیب، گیلاس، آلبالو، هلو، پرتغال و دیگر محصولات این شهر سبزی، عسل، برنج مشهور طارم هستند.

نقاط تفریحی و گردشگری رویان

 پارک جنگلی رویان: پارک جنگلی رویان شمال در ضلع جنوبی این شهر و در مسیر کمربندی و قسمت ییلاقی پارک جنگلی رویان در مسیر جاده آب پری واقع شده است. در روزهای تعطیل مسیر پارک جنگلی رویان شلوغ و پر از توریست و مسافر می‌شود. وسعت این پارک حدود ۲۰۰ هکتار است. پارک جنگلی رویان مملوء از درختان زیبا و قدیمی است و با داشتن امکانات رفاهی چون سوئیت‌های اقامتی، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، روشنایی معابر، اجاق‌های ذغالی و دکه‌های فروش مواد غذایی آماده خدمت به مسافران و گردشگران است.

 آبشار پری او: پری او نام محلی آبشار آب پری است. آبشار پری او در ۱۰ کیلومتری شهر رویان به سمت جنوب و کوهستان قرار دارد. این مسیر به نام های «گلندرورد» و «سوردار» شناخته می‌شود. وجود درختان جنگلی سبز و بلند قامت مسیر آبشار را تماشایی کرده و گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند.

آبشار حرام او: آبشار حرام او در ۲۴ کیلومتری جاده کوهستانی رویان قرار دارد. ارتفاع این آبشار حدود ۱۴ متر محاسبه شده است. نام محلی این آبشار حرم او است. آبشار زیبای حرام او در مسیر جاده رویان- کپ و در مجاورت دونکوه (مسیر جاده سیاه سنگ) قرار گرفته است.

مظنه خرید ویلا در رویان

رویان جزء شهرهای محبوب شمال برای خرید ویلا است. امروزه سرمایه‌گذاران زیادی برای خرید فروش ویلا به شهر رویان روی آورده‌اند. در این شهر انواع ویلاهای ساحلی، جنگلی و کوهستانی و ... به چشم می‌خورند که می توان آن‌ها را به منظور سرمایه‌گذاری خریداری کرد. مظنه ویلاها براساس عوامل متفاوت یچون متراژ، قدمت بنا، امکانات رفاهی، نزدیکی به دریا و جنگل، نو بنا (دوبلکس و تریبلکس) و...متغیر است.

برای مثال: برای خرید ویلایی با متراژ، فول امکانات، ۲۱۰ متر، ۵ سال ساخت، سه خواب، باید ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بپردازید، قیمت هر متر مربع آن ۱۷ میلیون و ۶۱۹ هزار تومان است.

برای خرید ویلایی ۲۴۰ متری، ۱ سال ساخت، دو خواب، فول امکانات، باید ۲  میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنید، قیمت هر متر مربع آن ۱۰ میلیون و ۴۱۷ هزار تومان است.

منطقه رویان را بیشتر بشناسید

مسیر دسترسی رویان

مسافت رویان تا مازندران ۱۳۴ کیلومتر و تا تهران ۱۷۲ کیلومتر است. رویان به دلیل اینکه در غرب مازندران واقع شده، دسترسی خوبی از طریق جاده‌های اصلی چالوس و هراز دارد و همین دلیل یکی از مزایای خرید ویلا در رویان به شمار می‌رود. اینجا در بیشتر فصول سال  بارانی است و به دلیل نزدیکی به دریای خزر، رطوبت زیادی دارد. بنابراین بهترین فصل سفر به شهر رویان بهار و پاییز است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558509

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =