وزیر کشور: زائران اربعین که تست کرونای آن‌ها مشکل دارد قرنطینه می‌شوند

مهر نوشت: وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید تست کرونا از زائرین در مرزهای زمینی و فرودگاه‌ها به صورت دقیق انجام شود گفت: افرادی که تست آنها مشکل دارد باید در محل خاصی تحت قرنطینه قرار گیرند.

احمد وحیدی در حاشیه نشست ستاد اربعین که با حضور ارگان‌های ذیربط تشکیل شد با اشاره به اهمیت موضوع آزمایش فوری که افراد را ارزیابی کنند، گفت: کسانی که مشکل نداشتند وارد می‌شوند و افرادی مشکل داشتند به صورت مجزا قرنطینه می‌شوند.

وی در مورد حمل و نقل زائران گفت: در تمام مرزهای هوایی و زمینی نظارت دقیق صورت می‌گیرد تا افراد آزمایش‌های لازم را داده باشند و در فرودگاه مبداء نیز مراقبت می‌شود که دچار تأخیر نباشیم.

وحیدی درباره مرزهای زمینی نیز گفت: اتوبوس‌های لازم، خودروهای شخصی و حمل و نقل ریلی پیش بینی شده است که بتوانند زائران را به موقع برسانند.

وزیر کشور درباره کمیته تغذیه و پشتیبانی از زائران افزود: امکانات لازم پیش بینی شده است و همه دستگاه‌ها اعلام آمادگی کردند که از زائران در برگشت پذیرایی کنند.

وی گفت: بر اساس تشخیص پلیس اگر لازم باشد در برخی از جاده‌ها محدودیت تردد اجرا می‌شود.

وحیدی با اشاره به اینکه تعداد مسافران هوایی مشخص است گفت: برای نقل و انتقال مسافران از طریق حمل و نقل جاده‌ای تعداد بیشتری وسیله نقلیه پیش بینی شده است.

وزیر کشور گفت: برای آن‌هایی که هوایی برمی‌گردند تمام پیش بینی‌ها انجام شده است و برای کسانی که از طریق زمینی به کشور باز می‌گردند تعداد اتوبوس‌های بیشتری نیز در نظر گرفته شده است.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید تست از زائرین در مرزهای زمینی و فرودگاه‌ها از سوی مسئولان به صورت دقیق انجام شود گفت: پلیس برنامه‌ریزی لازم را برای یک طرفه کردن جاده‌ها برای بازگشت زائرین در نظر خواهد گرفت.

احمد وحیدی درباره آخرین وضعیت آمادگی وزارتخانه به منظور بازگشت زائرین افزود: برای اطمینان از روند صحیح بازگشت زائرین ایرانی از عراق این جلسه تشکیل شده و کمیته‌ها و دستگاه‌های زیادی در این نشست حضور داشتند.

وی اضافه کرد: در این نشست درباره لزوم رعایت مسائل بهداشتی هنگام بازگشت زائرین و تست‌های فوری بحث شد و افرادی که تست آن‌ها مشکل دارد باید در محل خاصی تحت قرنطینه قرار گیرند.

وزیر کشور تصریح کرد: آن دسته از زائرانی که با هواپیما به ایران بازمی‌گردند باید ۲ دوز واکسن را تزریق کرده و تست‌های آن‌ها باید در فرودگاه مبداء کنترل شود.

وحیدی گفت: در موضوع حمل و نقل زمینی هم در این نشست بحث شد و مقرر شد که پیش بینی‌های لازم درباره حمل و نقل ریلی هم اقداماتی صورت گیرد.

وی افزود: پیش بینی تغذیه و پشتیبانی از زائرین و توزیع آب آشامیدنی و غذای مختصر هم در مرزها شده است.

وزیر کشور ادامه داد: اگر لازم باشد به تشخیص پلیس، قرار است محدودیت‌های ترافیکی در برخی نقاط در نظر گرفته شود.

۲۳۵۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1558845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =