افراد مشکوک به علائم سرماخوردگی در پاییز، خود قرنطینگی را رعایت کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: افرادی که در فصل پاییز با علائم سرماخوردگی مواجه می شوند باید نسبت به خود قرنطینگی اقدام نمایند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، دکتر فریدون رحمانی در گفتگو زنده تلویزیونی با بخش خبری شبکه استانی جهانبین اظهارداشت: در هر موج از شیوع بیماری کرونا ابتدا موارد سرپایی، سپس موارد بستری و بعد از آن موارد فوتی افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در سیر نزولی نیز به تدریج موارد سرپایی سپس بستری و پس از آن بعد از ۲ تا ۳ هفته موارد مرگ و میر کاهش می‌یابد.

دکتر رحمانی ادامه داد: بر این اساس پیش‌بینی می شود طی هفته آینده بیماران بستری بدحال و یا میزان مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در استان کاهش یابد.

دکتر فریدون رحمانی اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری در زمان شیوع بیماری منحوس کرونا سه موج اصلی را پشت سر گذاشت، موج اول مربوط به آبان ماه ۱۳۹۹ ، موج دوم در فروردین و اردیبهشت امسال و موج سوم که سهمگین و بدترین پیک شیوع بیماری در استان بود در مرداد و شهریور ماه سال جاری اتفاق افتاد.

وی یادآور شد: در خردادماه امسال سیر نزولی امار مبتلایان به بیماری رخ داد، اما در تیرماه به علت برگزاری مراسمات جشن و میهمانی و عدم رعایت نکات بهداشتی، پس از گذشت یک ماه در مرداد ۱۴۰۰ با صدهانفر جان باخته ناشی از این بیماری در چهارمحال و بختیاری مواجه شدیم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه طی دو هفته اخیر سیر نزولی بیماری در استان آغاز شده و مواردابتلا رو به کاهش است، چنانچه بعد از ماه صفر مردم نسبت به برگزاری مراسمات جشن و عروسی و دورهمی بدون رعایت نکات بهداشتی اقدام کنند ممکن است با پیک بعدی بیمار ی مواجه شویم.

وی از مردم خواست: پس از ماه صفر همچنان نکات بهداشتی را جدی گرفته و با استفاده از ماسک ، شستشوی مداوم دست ها و رعایت فاصله اجتماعی، از برگزاری مراسمات خودداری و از رخداد پیک ششم شیوع بیماری پیشگیری نمایند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1559390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =