تحریم‌های جدید آمریکا علیه شبکه مرتبط با حزب‌الله

ایرنا نوشت:وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد که یک شبکه مالی مرتبط با حزب الله لبنان را در فهرست تحریم ها قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی مدعی شد که دفتر کنترل دارایی های خارجی این وزارتخانه با همکاری دولت قطر یک شبکه مالی مرتبط با حزب الله لبنان شامل هفت نفر را در فهرست تحریم ها قرار داده است.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، "آندریا ام گاکی" رئیس دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد حزب الله با ایجاد شبکه های جهانی سرمایه گذاران به منظور پر کردن خزانه و حمایت از فعالیت های خود، به دنبال سوء استفاده از سیستم مالی بین المللی است.


وی ادعا کرد ماهیت فرامرزی این شبکه مالی حزب الله بر اهمیت همکاری مستمر ما با شرکای بین المللی مانند دولت قطر برای حفاظت از سیستم های مالی آمریکا و جهانی در برابر سوء استفاده تاکید می کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا افرادی را که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند به ارسال ده‌ها میلیون دلار پول به حزب‌الله از طریق نظام مالی و همچنین پول نقد متهم کرده است.

پیش از این نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا اعضای یک شبکه مستقر در لبنان و کویت که حزب‌الله لبنان را تامین مالی می‌کنند، در فهرست تحریم‌ها قرار داد و چندین شهروند لبنانی، کویتی، چینی و ایرانی در فهرست تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفتند.

آمریکا با فشارهای سیاسی و وضع تحریم ها علیه لبنان و  سوریه از طریق قانون به اصطلاح "سزار" باعث به وجود آمدن بحران اقتصادی و مالی در این کشورها شده است.

واشنگتن تاکنون نتوانسته است خواسته های سیاسی خود را تحمیل کند و تلاش  برای محاصره اقتصادی لبنان نیز با ابتکار عمل حزب الله در هم شکسته است.

 با جدی‌تر شدن بحران اقتصادی و بویژه سوخت در لبنان، پیشنهاد واردات بنزین از ایران با لیره لبنان از سوی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان مطرح شد و بدین صورت پس از پیگیری و تلاش حزب‌الله برای واردات سوخت از ایران، تاکنون سه نفتکش حامل سوخت از ایران به سمت این کشور حرکت کرده‌اند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1559508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =