زمین‌لرزه شدید در بوشهر/ کوه‌های نزدیک کانون زلزله ریزش کرد

ایرنا نوشت: فرماندار گناوه گفت: زلزله ۵.۲ ریشتری بامداد روز جمعه در این شهرستان، براساس پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.

براساس اعلام مرکز زلزله‌نگاری دانشگاه تهران،  زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه و ۲۱ ثانیه بامداد امروز (جمعه) بندر گناوه در استان بوشهر را لرزاند.

این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست  و کانون آن  در موقعیت ۲۹.۷۵ عرض شمالی و ۵۰.۴۹ طول شرقی ثبت شده است.

پس از زلزله ۵.۲ ریشتری بامداد جمعه،  زلزله‌ دیگری  به بزرگی ۴.۵ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۶ و ۳ دقیقه و ۲۲ ثانیه امروز (جمعه) بندر گناوه را لرزاند.

 این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و کانون آن در موقعیت ۲۹.۸۱ عرض شمالی و ۵۰.۵۸ طول شرقی ثبت شده است.

زمین لرزه ۵.۲ ریشتری گناوه در سحرگاه و زمانی که مردم در خواب عمیق بودند به وقوع پیوست و مردم از جا پریدند و  با  ترس و  وحشت  و حالت خواب آلودگی سراسیمه خود را به حیاط منزل و کوچه رساندند.

زمین لرزه  که در شهرهای نزدیک گناوه شامل بندرریگ و بندرامام حسن نیز احساس شد  ، ساختمان‌ها  و در و پنجره‌ها را در شهر گناوه و روستاهای نزدیک به کانون آن به شدت تکان داد .

موقعیت این زمین لرزه که براساس اعلام  مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران نزدیک  روستای تاجملکی و اسلام آباد و شول بخش مرکزی گناوه ثبت شده  است نشان می‌دهد مکان آن در همان محل زلزله ۵.۹ ریشتری  ۲۹ فروردین امسال بوده است.

براساس گزارش‌های واصله از منابع محلی ، بخش‌هایی از کوه‌های گمارون نزدیک به روستاهای محل کانون زلزله ریزش کرده است.

فرماندار گناوه گفت: زمین لرزه بامداد روز جمعه براساس پیگیری و گزارش های دریافتی تا این لحظه خسارتی دربرنداشته است.

غلامرضا مهرجو افزود: براساس پیگیری صورت گرفته بخشدار مرکزی و جمعیت هلال احمر شهرستان  از روستاهای نزدیک کانون زلزله خسارتی به بار نیاورده است.

عبدالعلی صیادی رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: در پی زلزله ۵.۲ ریشتری  ۹ مهر ماه ۱۴۰۰ در شهرستان گناوه تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر  در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی افزود:باتوجه به ارزیابی‌های صورت گرفته تا این لحظه خوشبختانه زلزله خسارت جانی در بر نداشته و خسارت مالی هم گزارش نشده است.

شهرستان گناوه در ۱۱۰ کیلومتری شمال استان بوشهر واقع است.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1559845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =