تیپاکس، سازمانی خلاق و بر مبنای نوآوری است

تیپاکس، اولین بنیان‌گذار پست خصوصی ایران، با بیش از 60 سال سابقه، از سال 1339 با نام آژانس پارت فعالیت خود را آغاز کرد.

 در ابتدا سرویس ارسال بسته از تهران به خرمشهر و تهران به تبریز انجام می‌گرفت. از آنجا که از همان شروع کار، نوآوری یکی از اهداف مهم این شرکت بود، تیپاکس خدمات پستی نوین در آن زمان را، به صورت سرویس ارسال و تحویل درب به درب، راه‌اندازی کرد. در اوایل دهه پنجاه و باز هم در راستای نوآوری، نام آژانس پارت به تیپاکس که نام سردار هخامنشی و بنیانگذار سرویس چاپار بود، تغییر کرد که امروز نامی شناخته شده و آشنا برای همه است.

دکتر فاخر مدیر عامل تیپاکس در این زمینه گفت: امروزه موضوع شکل دادن به برند کارفرمایی در سازمان‌ها مطرح است. ما برای تحقق این مهم اقداماتی در زمینه مسئولیت اجتماعی، مسئولیت اجتماعی کارآفرینی و ایجاد شغل انجام داده‌ایم. همچنین باعث افتخار است در این 61 سال، در محافل لجستیکی همواره از نام تیپاکس به عنوان سازمانی خلاق، نوآور و همراه مشتری یاد می‌شود.

دکتر فاخر افزود: ذات تیپاکس از ابتدا بر اساس نوآوری بنا شده و به همین دلیل در دورانی که سرویس‌های پستی با سختی زیاد در ایران ارائه می‌شد، تیپاکس علاوه بر خدمات معمول، به دنبال ارائه خدمتی نوین از جمله خدمات بیمه و جبران خسارت بود و از همان ابتدا، سرویس‌های بین‌المللی ارسال کالا را ارائه می‌کرد.

او در ادامه گفت: از اوایل دهه 70، تیپاکس به عنوان سازمانی کاملا آی تی محور، کار خود را ادامه داد و از یک سازمان سنتی، به سازمانی به روز در زمینه ارائه خدمات کوریر سرویس روی آورد. همچنین در راستای مسئولیت اجتماعی کارآفرینی، از اوایل دهه 70، شعب تیپاکس برون‌سپاری شد و افراد توانستند نمایندگی تیپاکس تاسیس کنند.

وی همچنین با یادآوری خاطره تلخ زلزله کرمانشاه، به خدمت‌رسانی این شرکت در قالب ارسال 500000 مرسوله حمایتی به کرمانشاه اشاره کرد و از اعتماد مردم در آن دوران به تیپاکس قدردانی کرد. دکتر فاخر در ادامه به اقدامات تیپاکس در سال‌های اخیر در حوزه مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و از تصمیم‌گیری هیات مدیره مبنی بر جایگزینی هزینه تبلیغات برند با هزینه کمک‌رسانی‌های اجتماعی سخن گفت.

دکتر فاخر در ادامه افزود: تیپاکس به عنوان اولین شرکت پستی دانش بنیان کشور، همواره تلاش کرده تا با ارائه خدمات نوین و همچنین حمایت از افراد متخصص و نهادهای علمی، مانند حمایت از پایان‌نامه‌ها، کارآموزی، طرح‌های نوآورانه دانشجویی، همکاری با مراکز علمی و دانشگاه‌ها و ... در مسیر دانش بنیان بودن، گامی مفید برداشته باشد.

دکتر فاخر از ایجاد فرصت برای دانشجویان علاقمند به فعالیت در حوزه لجستیک و حمل‌ونقل سخن گفت و اعلام کرد دانشجویان پس از اتمام تحصیل می‌توانند دوره کارآموزی خود را زیر نظر مدیران حرفه‌ای تیپاکس گذرانده و درصورت نیاز، با سازمان همکاری کنند.

در پایان گفتگو ایشان درباره همکاری تیپاکس با انجمن‌های علمی و دانشگاه‌ها صحبت و با اشاره به نقش موثر این نهادهای علمی در تولید علم و دانش، آمادگی خود را به عنوان شرکتی دانش بنیان، برای همکاری و حمایت مادی و معنوی با انجمن‌های علمی دانشگاه‌های مختلف کشور اعلام کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1560518

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =