لرستان فرصت آزمون و خطا ندارد / گلایه مندی مردم لرستان از وزارت کشور

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در مراسم معارفه استاندار لرستان گفت : لرستان با دلاور مردی ها و جانفشانی هایش با تقدیم ۶۳۰۰ شهید و جانبازان و آزادگان سرافراز گواه وفاداری به نظام مقدس است .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، وی افزود : لرستان دارای آب مناسب خاک حاصلخیز. کشاورزی ، معادن ،گیاهان دارویی ،سنگ های تزیینی و استعدادهای فراوانی می باشد اما از توسعه نیافتگی رنج می برد 

شاهرخی ادامه داد : قاچاق مواد مخدر ،طلاق , بیکاری، صنایع تعطیل ، عدم تخصیص آب , و ۸۰۰۰ میلیارد تومان خسارت بجا مانده از سیل باعث شده که لرستان در وضعیت خوبی بسر نبرد . 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه سیل ۹۸ خسارات زیادی به لرستان وارد کرد اظهار کرد : در تابستان نیز بعلت عدم وجود سدهای متناسب دچار قطع آب و برق میشوند و مردم دچار چالش می شوند .

سید احمد رضا شاهرخی با ابراز گلایه از بی توجهی های وزارت کشور در طول سنوات گذشته به لرستان گفت : مردم لرستان از وزارت کشور گلایه دارند بنابراین نیاز است از بودجه های ملی ،متمرکز و سالانه به لرستان اختصاص یابد تا بخشی از مشکلات بجا مانده از گذشته را مرتفع سازند . 

وی تصریح کرد : ریاست جمهوری فرمودند کشور نیازمند تحول است اما تحول بهمراه جهش با همراهی وزارت کشور و هیات دولت میسر است هر استاندار توانمندی را هم منصوب کنیم و وی را حمایت و تقویت نکنیم راه بجایی نمی بریم .

شاهرخی افزود : در لرستان دیگر فرصت آزمون و خطا نیست باید کارها را مبتنی بر منطق و کارشناسی پیش برد و معضلات را مرتفع ساخت .

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به سند پیشران استان بیان کرد : سند پیشران توسعه استان تهیه شده و نیازهای مهم استان در آن دیده شده و لرستان بعنوان اولین استان و ائمه جمعه استان بعنوان اولین ائمه استانها بودیم که سند را تهیه و به ریاست جمهوری ارسال کردیم .

وی عنوان کرد : با اجرای سند پیشران بخشی از مشکلات استان رفع شود و در این راه روحانیت و ائمه جمعه هم سخت دنبال این مهم هستند . 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تابحال با ۲۱ وزیر و مقام کشوری را دیدار کردم اظهار داشت : اما استان در یک کلمه نیازمند جهش و تحول اساسی از سوی وزارت کشور و هیات دولت می‌باشد .

وی در پایان گفت : از تلاشهای خادمی تقدیر می کنم و آرزوی موفقیت را برای فرهاد زیویار داریم امید است با انتخاب مدیران اصلح و برنامه مناسب آینده استان را با توجه به مسائل فرهنگی مذهبی بسمت توسعه هدایت کند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1560758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =