خط تولید سیم‌کارت بومی راه‌اندازی شد

خط تولید سیم‌کارت ایرانسل با فناوری بومی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، با راه‌اندازی این خط تولید، سیم‌کارتی در اختیار مشترکان ایرانسل قرار می‌گیرد که مراحل طراحی، تولید و اجرای سیستم‌عامل آن، کاملاً در داخل کشور انجام شده است.

مراسم افتتاح این پروژه، صبح دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰، با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، مهندس محمدحسین سلیمانیان مدیرعامل شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران (صقا) و مهندس محمدمهدی قهرمان ایزدی مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک شیراز (صاشیراز)، در سالن همایش‌های شرکت صنایع قطعات الکترونیک شیراز برگزار شد.

این پروژه، که فاز طراحی آن از سال ۱۳۹۸ آغاز شده بود، پس از انجام ارزیابی‌های گوناگون روی نمونۀ اولیه و عبور موفقیت‌آمیز از سخت‌گیرانه‌ترین تست‌ها، به مرحلۀ تولید انبوه رسیده است.

سیم‌کارت بومی | ایرانسل

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، این پروژه را با همکاری شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران اجرا کرده و در فاز نخست آن، ۲۰ میلیون سیم‌کارت با سیستم‌عامل بومی، توسط ایرانسل عرضه خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم این پروژه، این است که مراحل تست سیستم‌عامل سیم‌کارت (Qualification & Validation)، برای نخستین بار، در داخل کشور و با همکاری پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف، مطابق با معتبرترین استانداردهای بین‌المللی و مراجع جهانی (ETSI، 3GPP و…)، انجام شده است.

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم، پس از افتتاح و بازدید از خط تولید سیم‌کارت با فناوری بومی ایرانسل، با بیان اینکه «امروز شاهد ثمرۀ یک کار تیمی خیلی خوب، بین مجموعۀ اپراتور و صنعت هستیم»، تأکید کرد: در مجموعۀ اپراتور، سیاست ما این است که نیروهای توانمند داخلی را درگیر پروژه‌ها کنیم تا بتوانیم هر چه بیشتر از توان داخلی استفاده کنیم.

وی افزود: مدیران ما اعتقاد پیدا کرده‌اند که حتماً باید از ظرفیت داخلی برای تأمین نیاز مشترکان، استفاده کنیم.

سیم‌کارت بومی | ایرانسل

عباسی‌آرند با اشاره به این که سیم‌کارت، جزء اقلامی است که کمبود و کسری موجودی آن، به محض بروز، موجب افزایش قیمت می‌شود، تصریح کرد: تولید سیم‌کارت برای مدیریت انباشت در انبار و توزیع در شبکه، خیلی مهم است تا به این ترتیب بتوان افزایش قیمت احتمالی را کنترل کرد.

وی در همین رابطه افزود: تلاش ما این بوده است که تولید کامل هم در کنار تأمین، در داخل انجام شود و ان‌شاءالله با همکاری دو طرف، قطع کامل وابستگی را رقم بزنیم.

مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه علاوه بر تعمیر و نگهداری، در حال حاضر تولید مودم، بخشی از نرم‌افزارها و پلتفرم‌ها و نیز بخشی از سخت‌افزارهای مورد نیاز ایرانسل در قسمت Passive، از داخل در حال تأمین است، گفت: تأمین داخلی سخت‌افزارهای Active هم در برنامۀ ما است که در عین پیچیدگی، تلاش می‌کنیم بخشی از آن را با استفاده از ظرفیت داخلی تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه این سیم‌کارت، دارای قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم تلفن‌همراه (5G) است، بر افزایش حمایت و سرمایه‌گذاری در این زمینه تأکید کرد.

عباسی‌آرند با بیان اینکه اقدام صقا در کاهش هزینه و قیمت، هم به نفع اپراتور، هم صقا و هم مردم است، ابراز امیدواری کرد با توجه به پتانسیل موجود در شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران، شاهد موفقیت‌های مشابه در این صنعت باشیم.

سیم‌کارت بومی | ایرانسل

در این مراسم، همچنین مدیرعامل شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران، با بیان اینکه این شرکت محصولات مختلفی را تولید می‌کند، تصریح کرد: گل سرسبد محصولات ما، سیم‌کارت ایرانسل با فناوری به‌روز بومی است که انصافاً در این زمینه کار بزرگی انجام شده و این، نتیجۀ همکاری و مشارکت دو تیم است.

سلیمانیان افزود: تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا همکار خوبی برای ایرانسل باشیم و در صنایع قطعات الکترونیک ایران، بتوانیم شاهد پیشرفت روزافزون در این بخش باشیم.

مدیر پروژۀ تولید سیم‌کارت بومی نیز در این مراسم، با بیان اینکه از زمان حضور دکتر عباسی‌آرند در ایرانسل، بسیاری از تابوها شکسته شده و شاهد همت واقعی در تولید سیم‌کارت بومی بوده‌ایم، گفت: سیم‌کارت بومی ایرانسل، دارای ویژگی‌های خاص و پیشرفته‌ای در قیاس با نمونه‌های موجود نزد سایر اپراتورها است.

وی افزود: آزمایشگاه دانشگاه صنعتی شریف، به‌عنوان مرجع تست این سیم‌کارت در داخل انتخاب شد و با تولید این سیم‌کارت، ضمن به حداقل رساندن وابستگی به خارج، امکان اضافه شدن قابلیت‌های جدید متناسب با خدمات دیجیتال و به‌روزرسانی دائمی نرم‌افزاری، فراهم شده است.

خرداد ماه امسال نیز، خط تولید مودم بومی TF-i60 S1، با قابلیت پشتیبانی از فناوری اینترنت همراه و ثابت، با حمایت ایرانسل، نخستین ارائه‌دهندۀ 5G و رکورددار سرعت اینترنت در ایران، راه‌اندازی شده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1560964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =