احتمالات قهرمانی ایران در رقابت‌های جهانی کشتی آزاد

ایسنا نوشت: تیم های ملی کشتی آزاد ایران و روسیه رقابت بسیار نزدیکی برای کسب عنوان قهرمانی جهان دارند.

رقابت های ۸ وزن کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ به پایان رسید و تکلیف دو وزن پایانی نیز امشب(سه شنبه) با برگزاری دیدارهای رده بندی و فینال اوزان ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم مشخص خواهد شد.
در پایان رقابت های ۸ وزن، ایران با کسب ۳ مدال طلا و ۳ نقره و مجموع ۱۴۱ امتیاز در صدر جای دارد و تیم های آمریکا و روسیه نیز به ترتیب با ۱۴۰ و ۱۳۳ امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند.

اما در دو وزن پایانی ایران شانس کسب ۲ مدال برنز دارد، روسیه شانس رسیدن به یک طلا و یک برنز را خواهد داشت و آمریکا نیز یک فینالیست در وزن ۹۷ کیلوگرم دارد.

با این اوصاف اگر الهی و گلیج در نهایت موفق به کسب ۲ مدال برنز برای ایران شوند، امتیاز ایران به عدد ۱۷۱ امتیاز می رسد و بدون توجه به نتایج روسیه و آمریکا، جام قهرمانی را تصاحب می‌کند.

در این میان رقابت الهی و حریف روس برای کسب مدال برنز وزن ۷۰ کیلوگرم اهمیت زیادی دارد. الهی در گروه بازنده ها قرار دارد و در صورت پیروزی بر حریف خود از ارمنستان یا سریلانکا به دیدار رده بندی می رود تا با کشتی گیر روس برای رسیدن به مدال برنز مبارزه کند.

روسیه نیز که در حال حاضر با ۱۳۳ امتیاز سوم است، در صورت کسب مدال طلا و برنز در روز پایانی، بدون توجه به دیگر نتایج، جام قهرمانی را بالای سر می برد.

بیشتر بخوانید: پاسخ جهانبخش به شایعه اختلاف ستاره‌ها با اسکوچیچ

253 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1561101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =