عضو کمیسون بهداشت مجلس: واکسن را سیاسی نکنیم

ایسنا نوشت: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان یکی از اعضای این کمیسیون مبنی بر موثر نبودن واکسن سینوفارم برای دانش آموزان و داشتن عوارض برای بزرگسالان، تاکید کرد که نباید واکسن، سیاسی و ابزاری برای احزاب سیاسی تبدیل شود.

مسعود خاتمی گفت: بعد از استقرار دولت سیزدهم و مسئولیت دکتر عین اللهی در وزارت بهداشت، به لطف خدا اقدامات بسیار موثر و خوبی در زمینه شکستن طلسم واکسیناسیون انجام شد. در حوزه انتخابیه مشاهده کرده ام که آرامشی در سطح جامعه از نظر واکسیناسیون کرونا ایجاد شده درحالیکه چندماه قبل، مردم دچار تشویش بودند. 

وی افزود: خوشبختانه امروزه آرامش خوبی در جامعه ایجاد شده اما برخی افراد، مسائلی را مطرح می کنند که به صلاح نیست. بررسی های لازم برای اینکه کدام واکسن چقدر موثر است، انجام شده و اثرات و کارایی واکسن ها، به دقت مشخص شده است؛ وقتی شرکتی در سطح جهان، اقدام به تولید واکسن می کند، تمام مراحل علمی را گذرانده و اثبات شده و هیچ گاه شرکتی تجارت جهانی خودش را خدشه دار نمی کند البته یکی دو شرکت آمریکایی، تخلفاتی داشتند و مشکلاتی در محصولاتشان در ژاپن مشاهده شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطالبی که برخی افراد این روزها در مورد واکسن های مختلف بیان می کنند، قبل از اینکه بیان یک مشکل باشد، موضعی سیاسی است. برخی افراد که از ابتدا با دولت سیزدهم مخالف بودند و در انتخابات، رد صلاحیت شدند، مواضع تندی می گرفتند و الان هم بجای طرح مطالب علمی، مواضع سیاسی خودشان را مطرح می کنند.

خاتمی تاکید کرد: انصاف نیست که آرامشی که در مردم حاکم شده، با سخنانی غیرعلمی، غیرمستدل و خودساخته، دچار مشکل شود. انتظار ما این است که برخی افراد، مطالب غیرعلمی را پخش نکنند البته حرف های برخی از آنها در جامعه اثر ندارد چون مردم نابسامانی های قبل را هیچگاه فراموش نمی کنند و  دیگر گوش به حرف آنها نمی کنند. 

وی یادآور شد: طرح چنین مباحثی در مورد واکسن برای دانش آموزان و عوارض برای بزرگسالان بدون پشتوانه علمی، اعتباری ندارد. مقالات مختلفی را مطالعه کرده ایم که نشان می دهد واکسن هایی که این روزها در کشور تزریق می شوند، موثر و مفید هستند.

۲۳۵۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1561568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =