بحران نفتی کدام کشورها را به سمت ایران می کشاند؟

حسن مرادی، کارشناس انرژی گفت: اگر در بازار تنش ایجاد شود لاجرم برخی از کشورها نظیر هند به دلیل فشارهای تورمی که وجود دارد طبیعی است که به سمت ایران کشیده شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سناریوهای افزایش قیمت نفت تا بشکه ای صد دلار در حالی جان می گیرد که نفت بشکه ای ۸۰ دلار نیز در حال حاضر برای بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی دردسر ساز شده است؛ به گفته پایگاه خبری اویل پرایس بحران انرژی که اوایل ماه جاری میلادی در اروپا آغاز شده است ممکن است اکنون در راه آمریکا باشد.

بر اساس گزارش اخیر فایننشال تایمز نیز یک جنگ واقعی برای محموله‌های گاز مایع آمریکایی بین خریداران آسیایی و اروپایی وجود دارد و این رسانه بر این عقیده است که آسیایی‌ها پیروز این جنگ هستند.

در این میان با وجود درخواست بایدن از اوپک برای افزایش عرضه نفت کماکان عرضه این طلای سیاه به بازار پایین است؛ گفتنی است که افزایش قیمت نفت خام به معنای افزایش قیمت سوخت است، افزایش قیمتی که برای هر رئیس‌جمهوری در ماه های اولیه کار وی مشکل ساز خواهد شد.

جزئیات بیشتر در:

نفت صد دلاری در راه است/ چرا قیمت نفت در بازارهای جهانی صعودی شد؟

آمادگی عربستان برای دوره پسانفت/ صدمیلیارد بشکه نفت ایران زیر زمین می‌ماند

بحران انرژی ایران را به توافق هسته‌ای باز می‌گرداند؟

 حسن مرادی کارشناس انرژی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین در خصوص نقش افزایش قیمت نفت بر روی رشد نرخ تورم در کشورهای آمریکایی و اروپایی گفت: انرژی یکی از پارامترهای مهم اقتصاد مصرفی است به خصوص در کشورهای اروپایی که بخش عمده ای از هزینه های خانوار مربوط به آب، برق و گاز می شود؛ بنابراین انرژی در مصارف و مخارج خانوار در کشورهای اروپایی جایگاه ویژه ای دارد و در حال حاضر افزایش قیمت نفت قطعا روی خانواده ها و اقتصاد خانواده اثر می گذارد و آثار تورمی آن اقتصاد کشور را در بر می‌گیرد.


وی در ادامه افزود: در این میان اما در کشورهایی مثل آلمان که اقتصاد پویاتری دارند تلاش می شود با اقدامات جبرانی مشکلات افزایش قیمت نفت حل شود اما بازخورد افزایش قیمت نفت در کشورهایی نظیر آلمان نیز واضح است به عنوان مثال شهروندی با یکی از شبکه های آلمان تماس گرفت و گفت من بازنشسته ای هستم که ماهی ۱۵ پوند به هزینه های مصرفی من اضافه شده است و در این میان اما دولتمردان آن کشور با برنامه هایی در صدد جبران بر می آیند.

متن کامل این گفت و گو را اینجا بخوانید.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1563579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =