بیانیه کاخ سفید درباره دیدار لاپید و سالیوان

ایسنا نوشت:مشاور امنیت ملی آمریکا با تکیه بر ادعاهای همیشگی واشنگتن علیه برنامه هسته ای کشورمان، تاکید کرد که رئیس جمهور بایدن متعهد به عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

کاخ سفید با انتشار بیانیه ای درباره ملاقات یائیر لاپید وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، تصریح کرد که دو طرف در این دیدار که در واشنگتن انجام گرفت درخصوص موضوعات منطقه ای و امنیتی که برای آمریکا و اسرائیل حائز اهمیت است، رایزنی کرده اند.

بنابر گزارش وب سایت رسمی کاخ سفید، در این بیانیه آمده است که جیک سالیوان درباره تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل، عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل و همچنین وضعیت معیشتی فلسطینیان بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین در این بیانیه آمده است که آنها درباره آنچه تهدید ایران خوانده اند، رایزنی کرده و جیک سالیوان نیز تاکید کرده است که رئیس جمهور جو بایدن متعهد است از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای اطمینان حاصل کند.

بنابر اعلام کاخ سفید، سالیوان و لاپید در ادامه توافق کردند که به همکاری نزدیک خود درخصوص ایران و سایر موضوعات مهم منطقه ای ادامه دهند.

به گزارش، دفتر وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی نیز پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: یائیر لاپید نگرانی اسرائیل نسبت به تلاش ایران برای دستیابی به توانایی‌های هسته‌ای را ابراز کرد. وی همچنین در خصوص لزوم وجود نقشه جایگزین برای توافق هسته‌ای، با مشاور امنیت ملی آمریکا به گفت‌وگو پرداخت.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1563612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =