دغدغه های اقتصادی سبب کم کاری در مباحث فرهنگی و اجتماعی ساکنان مناطق آزاد نشود

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی گفت: نباید دغدغه‌های اقتصادی سبب کم کاری در زمینه موضوعات فرهنگی و اجتماعی ساکنان مناطق آزاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان؛ سعید محمد در نشست با عشایر، نخبگان و ایثارگران منطقه آزاد اروند، رویکردهای فرهنگی در مناطق آزاد کشور را از اولویت‌های کاری شورای‌عالی مناطق آزاد خواند و اظهار کرد: هر فعالیت اقتصادی بایستی پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد؛ به طور قطع بدون پیوست فرهنگی اجتماعی به هیچ وجه فعالیتی در مناطق آزاد شکل نمی گیرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه در آینده نظارت بیشتری بر سرمایه گذاری در مناطق آزاد انجام می‌شود تا کشور نیز از این بابت منتفع شود، افزود: اینکه خارجی ها به نام سرمایه گذاری منابع و معادن کشور را به نفع خود در اختیار بگیرند و تکنولوژی و سود مناسب نصیب مردم کشور نشود؛ به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: به صورت ویژه از سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت‌ها در مناطق آزاد استقبال می‌کنیم، اما متاسفانه در پاره‌ای از موارد شاهد تاراج منابع کشور به نام سرمایه گذاری هستیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور رویکردهای فرهنگی در مناطق آزاد کشور را از اولویت‌های کاری این شورا خواند و یادآور شد: نباید دغدغه‌های اقتصادی سبب کم کاری در زمینه موضوعات فرهنگی و اجتماعی ساکنان مناطق آزاد شود. پیوست فرهنگی و اجتماعی لازمه ی هر فعالیت اقتصادی است.

محمد؛ گفت: به دنبال جذب منابع از بودجه ملی هستیم تا برای سال آینده مشکلات زیرساخت های آب، برق و گاز را رفع کنیم تا فعالان اقتصادی راحت تر در این منطقه سرمایه گذاری کنند؛ بودجه های دولتی توسعه زیرساخت ها را در دستور کار قرار می دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1564234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =