چگونه با برند های ایرانی بر مدار مد روز باشیم

بانوان بیشتر از آقایان، مدهای روز را دنبال می‌کنند. برایشان مهم است لباسی که دارند از بهترین پارچه و طراح آن از بهترین دیزاینرهای مطرح دنیا باشد. اما واقعیت چیز دیگری است. برخی از بانوان فکر می‌کنند این لباس است که به آنها زیبایی می‌بخشد.

این درحالی است که امروزه باور و اعتقادات افراد به حدی رسیده است که دیگر زرق‌وبرق سابق را عامل زیبایی افراد و علی‌الخصوص بانوان نمی‌بینند و به دنبال این دید تازه، زنان و دختران با جسارت وشجاعت بیشتری توانستند ورای تصورات، سبک و سیاق خود را به اشتراک بگذازند و حتی برندهای خود را تأسیس کنند.

اما پیش از هر چیزی در ادامه این مطلب با بررسی دقیق واژه مد و فشن به این باور خواهیم رسید که لزوماً لباس عامل زیبایی افراد نیست.

مد در اصل کلمه‌ای فرانسوی است. در اصطلاح نیز واژه مد به روش و طریق‌های موقتی که بر اساس ذوق و سلیقه افراد یک جامعه و سبک زندگی آنها است، اشاره دارد. مد را می‌توان تلاش برای به‌روز کردن سبک زندگی دانست. در هر لحظه با توجه به ترندهای روز، جدا از بحث پوشش، با موارد متفاوت و جدیدی مواجه می‌شویم. دنبال کردن آخرین مد روز علاوه بر تطابق با آخرین سبک لباس، زندگی را نیز مطابق با آخرین ورژن آن همسو می‌کند.

همان‌طور که در خصوص مد گفته شد، فشن از نظر لغوی به معنای سبک، شیوه لباس پوشیدن و ... است. در تعاریف دیگری واژه فشن را معادل واژگانی همچون معمول، رایج، باب روز، ... دانسته‌اند.

با توجه به تعاریف فوق که برای هر خواننده‌ای آشناست و حتی برای یکبار هم که شده است واژه مد یا فشن را شنیده باشد می‌فهمیم که مقصود از مد روز بودن یا مد و فشن فقط تغییراتی است که در هر برهه‌ای از زمان رخ می‌دهد. شاید این تغییرات در ظاهر حس خوبی به فرد یا اطرافیان القا کند اما لزوماً به معنای ارزش بالای لباس یا اکسسوری نیست.

برندها؛ همسو با ترندهای جهانی

صنعت مد یکی از نیازهای اساسی هر کشوری است و نیاز دارد که دائماً موازی با ترندهای جهانی پیش برود. اما در ایران با تحریم‌هایی که وجود دارد متاسفانه قاچاق به شدت گسترش پیدا کرده است. شاید به دنبال تحریم‌هایی که به وجود آمده٬ دسترسی به برندهای پوشاک مطرح دنیا محدود شده باشد اما طراحان داخلی می‌توانند با همسان کردن کیفیت خود با سایر برندهای دنیا، خدمات و محصولات خود را به بهترین شکل ممکن عرضه کنند.

همانطور که برندهای مطرحی در  دنیا همچون LOUIS VUITTO، GUCCI، HERMES، CHANEL، BURBERRY، HOUSE OF VERSACE و ... وجود دارند که هرکسی ترجیح می‌دهد از آنها استفاده کند و یا حتی برای یکبار هم شده آرزوی استفاده از این برندهای مطرح را دارد. در ایران هم تولیدی‌های زیادی وجود دارند که علاوه بر کیفیت و قیمت مناسب با شرایط جامعه هم وفق دارند.

از بین طراحان ایرانی که به خوبی فعالیت خود را آغاز کرده و در حال فعالیت هستند می‌توان به  هانیه پیروزام اشاره کرد. او که بلاگر تخصصی مد و فشن است، برند گت را مهرماه سال ۱۳۹۸ تأسیس کرد. این برند در ابتدای فعالیت خود با هدف هرچه بیشتر دیده شدن طراحان ایرانی که خلاقیت دارند مسیر خود را آغاز کرد. این برند در ادامه مسیر خود به فروش آیتم‌های استایل بانوان پرداخت و در نهایت از مهرماه سال ۹۹ به صورت انحصاری تولید و فروش  برند گت را آغاز کرد.

معنای گت چیست؟

گت در زبان مازندرانی به معنای بزرگ است. بنیان‌گذار آن نیز این برند را با هدف رشد خودباوری بانوان تأسیس کرد و تلاش دارد با طرح‌های ساده و رنگ‌های خنثی بانوان را در مسیری پیش ببرد که به این باور برسند خودشان عامل زیبایی لباس‌هایشان هستند. شاید با این مفهوم برخی تصور کنند که طرح‌هایی موجود در گت زیبا نباشد اما تمامی کارها زیباست تا زیبایی بانوان مکملشان باشد و فارغ از لباس‌ها به زیبایی خود باور داشته باشند.

تمامی طرح‌های موجود در گت توسط هانیه پیروزرام انجام می‌شود و او در تلاش است تا با توجه به قیمت‌های روبه رشد پارچه، لباس‌های مقرون‌به‌صرفه عرضه کند و اجناسش قیمت ثابتی داشته باشند. هدف گت رشد شخصی، زیبایی و شیک‌پوشی بانوان ایرانی است. طرح‌های متنوع مانتو، پالتو، کاپشن، شومیز، کت‌وشلوار، بلوزوشلوار، اورآل و لباس‌های بهاره و تابستانه تاکنون تولید شده و دیگر آیتم‌های استایل بانوان نیز در دست توسعه و تولید می‌باشند. شال و روسری نیز به تولید رسیده و در شرف رونمایی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1564802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =