حزب‌الله عراق: انتخابات بزرگترین عملیات کلاهبرداری و فریب بود

فارس نوشت:مسئول امنیتی در گردانهای «حزب‌الله» گفت که انتخابات پارلمانی در این کشور، بزرگترین عملیات کلاهبرداری و فریب ملت عراق بود.

«ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی در گردانهای «حزب‌الله» عراق به شدت به انتخابات پارلمانی این کشور حمله کرد.

العسکری در صفحه توئیتر خود، تأکید کرد که این انتخابات، «بزرگترین عملیات کلاهبرداری و فریب ملت عراق بود و مقاومت نیز نظر خود را درباره آن گفت».

وی با بیان اینکه مقاومت عراق، موضع خود را در قبال آن گفته است، تأکید کرد که این موضع، در دفاع از حقوق ملت عراق است.

العسکری ادامه داد: «اولا، باید [مصطفی] الکاظمی [نخست وزیر عراق] به خاطر اقداماتش که آخرین مورد آن، خیانت بزرگ است، محاکمه شود؛ [خیانتی] که با همدستی دشمنان برای تقلب در انتخابات صورت گرفت».

این مسئول حزب الله تصریح کرد: «دوم اینکه باید هر چه سریعتر برای اعاده حقوق رأی دهندگان و نامزدهای آنان، دست به کار شد، و گرنه اوضاع به نحوی خواهد بود که عاقبت خوبی نخواهد داشت».

وی خاطر نشان کرد: «سوم اینکه ما از حق تظاهرات مسالمت‌آمیز حمایت و آن را تأیید می‌کنیم و سفارش می‌کنیم که مؤسسات دولتی حفظ شود و آسیبی به اموال عمومی و شخصی وارد نشود و زمینه نیز برای خرابکاران فراهم نشود».

العسکری در پایان از نیروهای امنیتی عراق خواست که برای حمایت از تظاهرات کنندگان تلاش کنند و به آنان آسیبی نرسانند.

کمیساریای عالی انتخابات عراق اواخر شب گذشته در یک کنفرانس خبری، آخرین نتایج شمارش آراء را اعلام کرد. بر اساس اعلام کمیساریای عالی انتخابات عراق ائتلاف دولة القانون به ریاست «نوری المالکی» ۳۴ کرسی پارلمان را بدست آورده است.

کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» که شامل احزاب و گروه‌های شیعه شامل ائتلاف «الفتح»، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب‌الله»‌ و دیگر جریان‌های شیعی است، امروز تاکید کرد که ایادی بیگانه نتیجه انتخابات را ملعبه خود قرار دادند و این درحالی بود که دولت مصطفی الکاظمی نیز بر این روند اشراف داشت و باعث شد تا کمیساریای عالی انتخابات نتواند در مقابل دولت‌های خارجی بایستد.

شهرهای بغداد، پایتخت عراق، بصره، ناصریه و مناطقی دیگر از این کشور از ساعاتی پیش شاهد تظاهرات مردم در اعتراض به نتایج انتخابات اخیر این کشور بوده‌اند.

 تظاهرات‌کنندگان با مسدود کردن مسیر بغداد به بابل در جنوب عراق از سمت المحمودیه خواستار شمارش دستی مجدد آرای انتخابات شدند. جمع دیگری از معترضان هم با آتش زدن لاستیک و ایجاد موانع، مسیر بغداد به صلاح الدین را مسدود کردند.

معترضان در اعتراضات خود تاکید می‌کنند که بر خلاف خواسته بیگانگان، در اعتراضات خود به نتایج انتخابات به جنگ داخلی کشیده نمی‌شوند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1564803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    37 1
    چطور شما معترضان در ایران را فتنه گر خواندید؟؟؟؟؟ عدالت کجاست؟؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      2 11
      لطفا خودتو گول نزن. اعتراض با اغتشاش و تخریب اموال عمومی فرق داره
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      3 16
      خدا لعنت کند سران فتنه ۸۸ رو که هر چه الان میکشیم از همان ۸۸ شروع شد. تا اون زمان اصلا مشکل اقتصادی نداشتیم به این صورت. هر چه کرد همان فتنه و فتنه گران کردند. در نظام بین الملل اتحاد ملی ما را زیر سوال بردند تا آمریکا بتونه براحتی علیه ما اجماع سازی کنه! خدا لعنت کند سران فتنه را.
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 0
      معیارها فرق کرده
  • FR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    22 2
    با اعتراض معترضین ، آراء مجددا" به صورت دستی شمارش و صحت و سلامت آن تایید شد پس اعتراض گروه ها به خاطر تقلب در انتخابات نیست و اعتراض دارند که چرا مردم آنها را انتخاب نکرده اند ! دولت قانونی عراق باید افراد مسلح را خلع سلاح و خواسته اکثریت مردم را اجابت کند .
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      9 0
      دقیقا همینه . معترضین کسانی هستن .که در موارد مشابه معترضین را آشوبگر و برانداز میدونن
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      3 0
      چخبر از جلیقه زردها؟! اونا هم بدنبال عدالتن یا اینکه هر هفته میان بیرون برا پیاده روی؟! خخخخخخ
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      2 2
      شما فرانسوی‌ها کی میخواهید یاد بگیرید که زمان استعمار گذشته! برید کشور خودتون رو بسازید که مردمتون در انتخابات ۳۰درصد شرکت کردند و آبروی نداشته لیبرال دموکراسی غرب رو بردن. خاک و تخم مرغ بر سر مکرون و ترامپ و ....
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 19
    مردم عراق تا زمانی که اندیشه اسلام ناب محمدی را از اسلام آمریکایی تفکیک نکنند گرفتار همین مشکلات خواهند بود