وضعیت ناسالم هوای تهران در مناطق پر تردد

ایسنا نوشت: براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در پی وزش باد موثر طی امروز (۲۶ مهرماه) کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح امروز (۲۶ مهرماه) در مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

 در طول روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده می‌شود که پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گرد و خاک در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود. با تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت دوشنبه (۲۶ مهرماه) از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق را به‌دنبال خواهد داشت.

با کاهش تندی باد تا صبح روز سه‌شنبه (۲۷ مهرماه) و افزایش ترافیک صبحگاهی انتظار می‌رود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

رشد ناپایداری جوی در طول روز همراه با وزش باد مؤثر سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد. به‌تدریج با کاهش تندی باد تا اواخر وقت سه‌شنبه (۲۷مهرماه) هممان با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و درنتیجه کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۳ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1564869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =