فائوچی: آمارهای آتی کرونا در آمریکا به واکسیناسیون بستگی دارد

ایسنا نوشت: دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی و مشاور ارشد پزشکی ریاست جمهوری در آمریکا روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که موارد ابتلا به کووید۱۹، بستری شدن و مرگ بر اثر ابتلا به این بیماری در ایالات متحده رو به کاهش است با این حال با توجه به تعداد بالای افراد واکسینه نشده در این کشور، این آمارها هنوز قابلیت افزایش دارد.

 دکتر فائوچی گفت: اگر در زمینه کنترل شیوع کووید۱۹ عملکرد مطلوبی نداشته باشیم، همیشه خطر گسترش و انتشار حجم کافی از کروناویروس در محیط زندگی‌مان وجود دارد که مانعی برای کاهشِ موارد ابتلا به این بیماری خواهد بود و وقتی این اتفاق بیفتد، با توجه به آنچه که قبلا مشاهده کردیم و موج های قبلی شیوع کووید ۱۹، خطر موج جدید شیوع این بیماری در آمریکا وجود دارد.

بر اساس داده های دانشگاه جانز هاپکینز، هرچند که موارد ابتلا به کووید۱۹ در آمریکا همچنان به طور متوسط ​​بیش از ۸۵ هزار مورد ابتلا در روز را نشان می دهد اما نسبت به هفته های قبل بیش از ۸۰۰۰ مورد کاهش یافته است. همچنین میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری نیز به طور متوسط ​​بیش از ۲۰۰ مورد در روز نسبت به ابتدای ماه جاری میلادی کاهش یافته است.

با این حال، میزان پایین واکسیناسیون در این کشور هنوز تهدیدی برای تداوم کاهش آمارها محسوب می شود.
طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC )، تا روز گذشته ۵۷ درصد از کل جمعیت آمریکا به طور کامل در برابر کووید۱۹ واکسینه شده اند.

اگرچه کارشناسان بهداشت آمریکا دقیقاً نمی دانند که برای کنترل شیوع کووید۱۹ چه میزان از مردم باید در برابر این بیماری مصونیت داشته باشند، فائوچی گفته است که اکثریت قریب به اتفاق مردم این کشور باید واکسینه شوند. با این حال خبر خوب این است که فائوچی معتقد است این کشور مجددا شاهد جهش در تعداد موارد ابتلا به کووید۱۹ نخواهد بود.

 فائوچی همچنین اعلام کرد که میزان پایین آمدن موارد ابتلا به کووید۱۹ در آمریکا به میزان واکسینه شدن هرچه بیشتر افراد در این کشور بستگی دارد.

۲۳۵۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1565033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =