آیا دریافت کنندگان واکسن اسپوتنیک، بهارات و برکت برای سفر به اروپا مشکل دارند؟

با بروز همه‌گیری کرونا از ابتدای سال 2020، تمامی کشورهای محدودیت‌های سختگیرانه‌ای در جهت کنترل و عدم گسترش ویروس کرونا وضع کردند. حالا اما با گسترش و انجام واکسیناسیون قشر وسیعی از مردم، اندک اندک موانع و محدودیت‌ها رو به کاهش گذاشته است.

صنعت گردشگری که بیشترین لطمه را از همه‌گیری ویروس کرونا خورده است، حالا روزنه‌های امیدی را در پیش روی خود می‌بیند و کشورها اجازه‌ی ورود گردشگران را به شرط دریافت واکسن صادر می‌کنند. اما مشکلی که پیش روی مسافران دیده می‌شود، نوع واکسن تزریق شده است.

واکسن‌های مورد تایید آژانس دارویی اروپا

چهار واکسن فایزر، مدرنا، جانسون و استرازنکا علاوه‌بر تاییده سازمان جهانی بهداشت، توسط آژانس دارویی اروپا نیز مورد تایید قرار گرفته‌اند بنابراین اگر یکی از این چهار واکسن را تزریق کرده‌باشید، می‌توانید به عنوان مسافر به تمامی کشورهای اروپایی سفر کنید. در بین کشورهای اروپایی بعضی از کشورها ورود توریست را فقط مشروط بر دریافت این چهار واکسن می‌دانند، برای مثال اگر بخواهید در تور فرانسه شرکت کنید، در حال حاضر باید یکی از این چهار واکسن را دریافت کرده باشید و ۱۴ روز از تزریق دوز دوم واکسن شما گذشته باشید. از بین این واکسن‌ها، فقط استرازنکا در ایران وارد و تزریق شده‌ است.

واکسن‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی

علاوه‌بر چهار واکسن ذکر شده، سازمان بهداشت جهانی دو واکسن سینوفارم و سینوواک را نیز تایید کرده است اما فقط بعضی از کشورهای اروپایی این دو واکسن را می‌پذیرند. با اینکه کشورهای مانند فرانسه و ایتالیا این دو واکسن را برای ورود گردشگران نمی‌پذیرند، چند کشور اروپایی با توجه به مورد تایید بودن واکسن‌ها توسط سازمان بهداشت جهانی، مسافران را می‌پذیرند و ویزای توریستی صادر می‌کنند. با توجه به قشر وسعی از ایرانیان با واکسن سینوفارم واکسینه شده‌اند، می‌توانند بدون دغدغه به فکر شرکت در تور اسپانیا یا سفر به طبیعت زیبای سوئیس باشند.

بلاتکلیفی تزریق کنندگان اسپوتنیک، بهارات و برکت

علاوه‌بر واکسن‌های استرازنکا و سینوفارم، واکسن‌های دیگری مانند اسپوتنیک، بهارات و برکت تزریق شده‌اند. متاسفانه این واکسن‌ها هنوز مورد تایید سازمانی بهداشت جهانی نیستند. حتی با وجود صدور مجوز اضطراری اسپوتنیک، در شهریورماه این مجوز به علت عدم بازدید از کارخانه تولید واکسن در روسیه (و نه به علت موثر نبودن یا عوارض آن) متوقف شد. بخش اعظمی از کادر درمان ایران با واکسن اسپوتنیک واکسینه شده‌اند وبسیاری دیگر علاوه بر این واکسن روسی، از واکسن هندی بهارات و واکسن ایرانی برکت استفاده کرده‌اند. این افراد متاسفانه در حال حاضر امکان سفر و شرکت در تور اروپا را ندارند.

آیا این واکسن ها را دریافت نکنیم؟

مهم‌تر از امکان سفر، سلامتی شماست و تاکید می‌کنیم که در حال حاضر، بهترین واکسن، در دسترس‌ترین آن است و هر شهروند باید در اسرع وقت نسبت به دریافت واکسن‌های معتبر اهتمام ورزند. بنابراین قبل از اینکه به فکر سفر باشید، باید به سلامتی خود اهمیت بدید. توصیه ما این است که تا بهبود شرایط کرونایی، حتما واکسن خود را تزریق کنید و برای سفر کردن کمی بیشتر منتظر بمانید. اگر درباره شرایط واکسیناسیون و امکان شرکت در تور اروپا سوال دارید، با آژانس مسافرتی ایوار به شماره 02191009100 تماس حاصل نمایید تا از آخرین اخبار مرتبط با سفر و ویزای شینگن مطلع شوید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1565257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =