نظارت بر آژانس های مسافرتی تشدید می شود

در چهارمین نشست تخصصی هماهنگی و مدیریت ویژه دفاتر خدمات مسافرتی خراسان که با حضور معاون گردشگری آقای یوسف بیدخوری، ریاست انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی بازرسان و مسئولین مربوطه ی اداره کل صورت گرفت، بر روند کنترل و نظارت بر مراکز مسافرتی استان تاکید شد.

این جلسه که صبح روز دوشنبه 26 مهرماه 1400 در محل سالن همایش هتل پردیسان مشهد صورت گرفت، با محورهای زیر همراه بود:

لزوم مقابله با آژانس های متخلف

طی بررسی های عمل آمده از سوی اداره بازرسی سازمان، آژانس های متخلفی شناسایی شده اند که اقدام به فروش یک طرفه بلیط های پرواز نموده اند. هم چنین گزارشاتی مبنی بر عدم استرداد وجه خدمات کنسل شده از سوی آژانس های مسافرتی جمع آوری شده که مصداق تخلف است. طی این جلسه نیز، اعضا و مدیران مراکز خدمات مسافرتی استان، همچون آقای ندافی، مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی رسپینا خواستار برخورد جدی با آژانس های متخلف شدند.

لزوم اتصال دفاتر به سامانه سادرا

سادرا، سامانه جامع خدمات مسافرتی سازمان میراث فرهنگی می باشد که کلیه واحدهای گردشگری می بایست تمامی برنامه های خدمات خود را ثبت نمایند. هم چنین در این جلسه مصوب شد طی یک ضرب العجل 10 روزه، تمامی واحدها گزارشات خود را در این سامانه به ثبت برسانند تا روند نظارت آژانس ها و دفاتر تسریع گردد.

بررسی و گزارش واحدهای فعال و غیر فعال

هم چنین این جلسه با محورهای دیگری هم چون تهیه مسیر بندی های جدید، بررسی و گزارش واحدهای فعال و غیر فعال و بررسی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا همراه بود که طی آن تصمیم گیری های جدید در خصوص موارد ذکر شده صورت گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1565474

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =