پیشنهاد ایجاد مراکز واکسیناسیون در بقاع متبرکه اصفهان

معاون امور مجلس و استان‌های اوقاف گفت: پیشنهاد کردیم که واکسیناسیون در بقاع متبرکه انجام شود اما برای زیارت امامزادگان در حال حاضر کارت واکسیناسیون الزامی ندارد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان با بیان اینکه سازمان اوقاف بنگاه اقتصادی صرف نیست، اظهار کرد: اوقاف سازمانی بالنده در راستای رفع فقر، فساد، فحشاء، اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: ۲۵ هزار موقوفه با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ رقبه در کشور وجود دارد اما همچنان بسیاری از موقوفات کشف و احصا نشده است.

تحصیل و ازدواج جوانان از  اولویتهای نیات احصا شده موقوفات است

معاون امور مجلس و استان‌های اوقاف  گفت: امور تربیت، نخبگان و دانشگاهی، علوم دانش بنیان و تکنولوژی روز، تحصیل و ازدواج جوانان، مسابقات قرآن، ساختن دانشگاه و مراکز علمی، تجهیز بیمارستان‌ها در اولویت ۸۳۰ نیت احصا شده از موقوفات مردمی قرار گرفته است.

وی با اشاه به پیشتازی اصفهان برای سنددار کردن موقوفات تاکید کرد: سنددار کردن ۱۶ هزار و ۲۸۷ موقوفه در استان صورت گرفته است.

حجت الاسلام نوری‌زاده با بیان اینکه باید امامزادگان قطب فرهنگی بشوند، گفت: ارتباط وسیعی بین امامزادگان برقرار شده که به نفع عموم در حوزه خدمات فرهنگی از آنها استفاده شود و در کنار این موارد به استقرار مراکز مشاوره در حوزه قرآنی و دینی در بقاع تاکید شده است.

ایجاد مراکز افق در بقاع متبرکه

معاون امور مجلس و استان‌های اوقاف خاطر نشان کرد: نگاه ما به بقاع متبرکه درآمدزایی نیست بلکه یک مرکز فرهنگی و معنوی است؛ بدین ترتیب مراکز افق در بقاع متبرکه که وظیفه مشاوره را به عهده دارند، ایجاد شده است.

پیشنهاد ایجاد مرکز واکسیناسیون در بقاع متبرکه اصفهان

حجت الاسلام نوری‌زاده خاطر نشان کرد: پیشنهاد داده شده واکسیناسیون در بقاع متبرکه انجام شود اما برای زیارت بقاع کارت واکسیناسیون الزامی ندارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1565659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =