۰ نفر
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
آخرین وضعیت آلودگی هوای پایتخت

ایسنا نوشت: با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در طول امروز با افزایش ناپایداری جوی و وزش باد و احتمال بارش، در بیشتر مناطق تهران کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز پنجشنبه (۲۹ مهرماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده‌ قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از ناپایداری جوی، وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

 با افزایش ناپایداری جوی در طول روز همراه با وزش باد نسبتاً شدید و احتمال بارش، پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد و کیفیت هوا در وضعیت مطلوب باقی خواهد ماند. همچنین وزش باد مؤثر تا اواخر وقت پنجشنبه(۲۹ مهرماه) برقراری وضعیت قابل‌قبول را در بیشتر مناطق پایتخت به‌دنبال خواهد داشت.

 با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل در صبح روز جمعه (۳۰ مهرماه) برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود. در طول روز از تندی باد کاسته و تا حدودی باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد.

همچنین با تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی جمعه(۳۰ مهرماه) همراه با ترافیک شامگاهی افزایش نسبی غلظت ذرات معلق و در نتیجه آن کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۵۹ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1565787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =