ایستگاه بعدی ایرانسل، نسل ۵.۵ تلفن‌همراه است

مدیرعامل ایرانسل در نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکۀ تلفن‌همراه ایرانسل، با اشاره به ثبت رکورد ۱۶.۸ پتابایت برای مصرف روزانۀ دیتا در شبکۀ این اپراتور، گفت: ایرانسل به دنبال ورود به نسل ۵.۵ تلفن‌همراه است.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکۀ تلفن‌همراه ایرانسل، بعدازظهر چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰، با حضور اصحاب رسانه، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران ایرانسل در ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد. با توجه به لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، اصحاب رسانه به صورت آنلاین و از طریق پلتفرم داناپلاس ایرانسل، در این مراسم شرکت کردند و جمع محدودی از خبرنگاران نیز، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به صورت حضوری در این مراسم حاضر شدند.

در ابتدای این مراسم، مدیرعامل ایرانسل، فرارسیدن هفتۀ وحدت، ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) را تبریک گفت و ضمن عرض تسلیت، یاد پنج نفر از کارکنان ایرانسل که طی یک‌سال گذشته به دلیل کرونا درگذشته‌اند و نیز مرحوم مهدی بگلری و مرحومه زهرا حاجیان، دو فعال رسانه‌ای پرتلاش حوزۀ ارتباطات و فناوری‌اطلاعات را که هفتۀ گذشته فوت کردند، گرامی داشت.

وی در ادامه، با بیان اینکه ایرانسل یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاری‌های خارجی-داخلی انجام شده در ایران بوده است، تأکید کرد: حاصل این انحصارشکنی، تبدیل یک عرصۀ بدون رقابت، به عرصۀ رقابتی بوده است.

عباسی‌آرند افزود: اکنون ما می‌توانیم به وضوح، نتیجۀ این رقابت را در ارائۀ خدمات مختلف به مشترکان‌مان ببینیم و وجود ایرانسل باعث شده تا سایر رقبا نیز خدمات بهتری ارائه کنند و ماحصل آن هم، این شده که سطح کیفی ارائۀ خدمات، بهبود یافته است.

وی تصریح کرد: اگر این سرمایه‌گذاری انجام نشده بود، در دوران همه‌گیری کرونا، با وجود افزایش شدید و انفجاری تقاضا، شاید ارائۀ خدماتی که توسط بخش ارتباطات و فناوری‌اطلاعات انجام شد، امکان‌پذیر نمی‌بود.

نسل 5.5 تلفن همراه | ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل افزود: از تمامی سهامداران، اعضای محترم هیأت‌مدیره، سرمایه‌گذاران، مدیران و کارکنان ایرانسل در دوره‌های گذشته و فعلی که باعث شدند این اپراتور بتواند این طور موفق در عرصه ICT  ایفای نقش کند، ممنونم و جا دارد از تمامی افرادی که در این عرصه کمک کردند، همچنین از رقبا، که همگی باعث پیشرفت ایرانسل شدند، تشکر کنم.

وی با بیان اینکه رویکرد ایرانسل طی این سال‌ها، کاهش فاصلۀ سطح ارائۀ فناوری در کشور با تکنولوژی جهانی بوده و ایرانسل همواره تلاش کرده تا جدیدترین فناوری‌ها را به مشترکان خود عرضه کند، گفت: هم‌اکنون نسل پنج تلفن‌همراه در کشور توسط ایرانسل در حال پیاده‌سازی است و مطالعه بر روی نسل‌های بعدی، مانند نسل ۵.۵ و ۶ تلفن‌همراه نیز در دست انجام است و به دنبال ورود ایرانسل، به نسل ۵.۵ تلفن‌همراه هستیم. هر چند ورود به نسل جدید، نیاز به سرمایه‌گذاری جدی دارد و نیاز است که هم دولت و هم نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها، کمک کنند تا بتوانیم چالش‌های موجود در این حوزه را پشت سر بگذاریم.

عباسی‌آرند همچنین ضمن تبریک به دکتر عیسی زارع‌پور، وزیر جدید ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و آرزوی توفیق برای وی، آمادگی ایرانسل برای ایفای نقش‌های اپراتوری در حوزه‌های دولت الکترونیک و هوشمندسازی و کمک به دولت در تحقق تحول دیجیتال را اعلام کرد.

وی در ادامه، با بیان وجود چالش‌های جدی برای فعالیت در حوزۀ ICT، افزایش نرخ ارز و تحریم‌های ظالمانه را از جملۀ این چالش‌ها عنوان کرد و افزود: در داخل هم مواردی مانند کمبود فرکانس و… وجود دارد که با توجه به پیگیری‌های انجام شده با دولت و مجلس، سعی داریم تا حد امکان، بتوانیم محدودیت‌های داخلی را کمتر کنیم و امید به رفع تحریم‌های خارجی نیز داشته باشیم.

مدیرعامل ایرانسل تأکید کرد: مقام معظم رهبری در زمینۀ فضای مجازی، فرمایشات گهربار متعددی دارند؛ هم از بابت قوت و بهبود و هم بابت تسلط بر این فضا که ما هم در راستای این فرمایشات، فعالیت می‌کنیم.

نسل 5.5 تلفن همراه | ایرانسل

ایرانسل؛ رکورددار پوشش اینترنت پرسرعت همراه روستایی

مدیرعامل ایرانسل در ادامۀ سخنان خود، گزارشی از دستاوردها و فعالیت‌های ایرانسل طی یک سال گذشته به حاضران ارائه کرد و با اشاره به توسعۀ پوشش شبکۀ ایرانسل در کشور، گفت: هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد جمعیت کشور، تحت پوشش شبکۀ نسل ۳ و ۴ ایرانسل هستند و بیش از ۷۳۰هزار مشترک در کشور، از خدمات اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) ایرانسل استفاده می‌کنند.

وی به توسعۀ پوشش اینترنت پرسرعت روستایی توسط ایرانسل، به‌عنوان اپراتور رکورددار در این زمینه اشاره کرد و با بیان اینکه هم‌اکنون با همکاری وزارت ارتباطات، نزدیک به ۳۳هزار روستا در کشور، تحت پوشش شبکۀ ایرانسل هستند و این، شامل بیش از ۱۴ میلیون نفر جمعیت روستایی است، تأکید کرد: بر اساس گزارش‌های وزارت ارتباطات، ایرانسل بیشترین پوشش نسل ۳ و ۴ روستایی را در مقایسه با سایر اپراتورها دارد و طی یک سال اخیر، نزدیک به ۴۰۰۰ روستا، تحت پوشش ۴G ایرانسل قرار گرفته‌اند.

نسل 5.5 تلفن همراه | ایرانسل

۱۶.۸ پتابایت؛ رکورد مصرف روزانۀ دیتا

عباسی‌آرند در ادامه، با اشاره به روند رشد حجم مصرف دیتا در شبکۀ ایرانسل و ثبت رکورد ۱۶.۸ پتابایت برای مصرف روزانۀ دیتا در شبکۀ این اپراتور، این آمار را در مقایسه با اپراتورهای منطقه و جهان، قابل توجه دانست.

وی با اشاره به نمودار رشد مصرف روزانۀ دیتا، از ابتدای راه‌اندازی اینترنت پهن‌باند ایرانسل در مهر ۱۳۹۳ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۰، اعلام کرد: طی این مدت، رشد سرانۀ دیتای همراه مشترکان ایرانسل ۴۰ برابر، رشد ترافیک روزانۀ دیتای همراه ۵۰۹ برابر، کاهش ضریب تأخیر ۲۰ برابر و افزایش سرعت تجربه شده توسط مشترکان ۱۱۸ برابر بوده است.

مدیرعامل ایرانسل، همچنین با ارائۀ گزارشی از افزایش سرعت و کاهش ضریب تأخیر در شبکۀ ایرانسل، بر اساس داده‌های نرم‌افزار Speedtest Ookla، گفت: سرعت متوسط کل شبکه ایرانسل، حدود ۴۰ مگابیت بر ثانیه است و هم از نظر سرعت و هم از نظر تأخیر، وضعیت بهتری نسبت به سایر اپراتورها دارد.

وی همچنین گفت: بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، ایرانسل توانسته است سهم ۴۳.۰۱ درصدی از بازار تلفن‌همراه ایران را به دست آورد.

درآمد ۵۵۶هزار میلیارد ریالی دولت از ایرانسل

عباسی‌آرند، همچنین در این مراسم، با بیان اینکه طی ۱۵ سال گذشته، ایرانسل ۴۵۴هزار میلیارد ریال پرداخت مستقیم به دولت داشته است، گفت: درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم دولت از ایرانسل نیز از آغاز تا کنون، ۵۵۶هزار میلیارد ریال بوده است.

نسل 5.5 تلفن همراه | ایرانسل

مودم بومی و سیم‌کارت بومی با حمایت ایرانسل تولید شده است

مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه رویکرد ما، توجه به بومی‌سازی است، گفت: ایرانسل با راه‌اندازی مجموعۀ ایرانسل‌لبز در سال ۱۳۹۸ که شامل مرکز تحقیق و توسعه، مرکز نوآوری، آکادمی و مرکز تعمیرات تخصصی است، در زمینۀ بومی‌سازی نرم‌افزارها و سخت‌افزارها و حمایت از استارتاپ‌ها، تربیت افراد متخصص و نیز رفع وابستگی به خارج از کشور، ارائۀ خدمات تحول‌آفرین و پلتفرم‌های نرم‌افزاری، آموزش‌های تخصصی و نوآورانه و نیز تعمیرات تخصصی ماژول‌های شبکۀ ارتباطی ایرانسل، اقدامات شایان توجهی انجام می‌دهد.

وی افزود: ایرانسل همچنین در زمینۀ بومی‌سازی، موفق به تولید مودم بومی و نیز بومی‌سازی سیستم‌عامل سیم‌کارت، با همکاری شرکای تجاری خود شده است.

جایگاه ویژۀ مسؤولیت اجتماعی در ایرانسل

عباسی‌آرند با اشاره به اقدامات ایرانسل در زمینۀ مسؤولیت اجتماعی، احداث و بازسازی مدارس در مناطق آسیب‌دیده از سیل سال ۱۳۹۸، درختکاری و کمک به کاهش ردپای کربن، اهدای بسته‌های اینترنت رایگان به اقشار مختلف در دوران شیوع بیماری کرونا، راه‌اندازی نخستین مرکز ارتباط با مشتریان ویژۀ ناشنوایان با هدف تلاش برای پاسخگویی بهتر به اقشار توانیاب، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای نوپا و… را از مهمترین اقدامات انجام شده توسط ایرانسل در این زمینه برشمرد.

نقش ایرانسل در شبکۀ ملی اطلاعات

در ادامۀ این مراسم، نقش ایرانسل در شبکۀ ملی اطلاعات، در سه بخش زیرساخت، تحول دیجیتال و زیست‌بوم دیجیتال تشریح و گزارشی در این زمینه به حاضران ارائه شد.

عباسی‌آرند با بیان اینکه در راستای توسعه و آماده‌سازی لایۀ هسته شبکه، ظرفیت را افزایش داده و آمادگی پذیرش فناوری ۵G را داریم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ایرانسل می‌تواند در هر محلی از کشور، سایت ۵G ایجاد کند. در عین حال، در راستای توسعه لایه انتقال شبکه نیز، ۱۰۰۰ سایت ایرانسل به شبکه فیبرنوری متصل شده‌اند و برای تجهیز به شبکه ۵G، حدود ۲۰ درصد خطوط مایکرویو ایرانسل ارتقا یافته است. در لایه دسترسی نیز، ۹۰ درصد سایت‌های رادیویی به‌روزرسانی شده‌اند.

وی با بیان اینکه بستر ایرانسل برای ۵G فراهم است، گفت: هم‌اکنون ۳۰ درصد تجهیزات سخت‌افزاری شبکه ایرانسل، قابلیت ورود به ۵G را دارند و در صورتی که باند فرکانسی مناسب به ما تخصیص یابد، می‌توانیم این تجهیزات را راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه هم اکنون ۴۰۰ هزار گوشی نسل ۵ روی شبکه ایرانسل فعال است و قابلیت دریافت این خدمات را دارند، ادامه داد: لایسنس گوشی‌های آمریکایی و کره ای که از ۵G پشتیبانی می کنند به دلیل موضوعات ناشی از تحریم، در کشور فعال نیست و تنها گوشی‌های چینی که از ۵G پشتیبانی می‌کنند، در ایران قابلیت استفاده دارند.

عباسی‌آرند با اشاره به اینکه در راستای توسعه ۵G، ایرانسل اول مرداد ماه سال گذشته، اولین سایت را راه‌اندازی کرد و هم اکنون نیز ۷ سایت تجاری مجهز به فناوری ۵G را در اختیار دارد، گفت: طبق یک مدل تجاری دارای توجیه اقتصادی، می‌توانیم ۵G را توسعه دهیم.

وی از طرح توسعه ۶۵۰ کیلومتر فیبرنوری در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با توجه به محدودیت‌های زیرساختی در دسترسی به شبکه فیبر، ایرانسل ۱۷۰۰ کیلومتر فیبرنوری را در شبکه خود توسعه داده و در آینده نیز ۶۵۰ کیلومتر به این رقم افزوده می‌شود. در جهت توسعه مراکز داده نیز، ایرانسل در ۸ شهر کشور دیتاسنتر با ظرفیت  ۱۴۸۷ رک دارد. از جمله در سال گذشته، بزرگترین مرکز داده را در جنوب غرب تهران  راه‌اندازی کرده و تا ۳ ماه آینده نیز، ۳ مرکز داده جدید به ظرفیت ۲۴۰ رک در شهرهای کرج، مشهد و اصفهان افتتاح می‌شود تا مجموع ظرفیت مراکز داده ایرانسل به بیش از ۱۷۰۰ رک برسد. روی ظرفیت این مراکز داده، زیرساخت ابری ایرانسل را فراهم کرده‌ایم که قابلیت‌های مختلف پردازشگر، حافظه مجازی و شبکه‌سازی سرورهای مجازی برای خدمت‌رسانی به سازمان‌های متقاضی را دارد.

برنامه های ایرانسل برای تحول دیجیتال

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به سرفصل تحول دیجیتال و اقداماتی که ایرانسل مطابق با شعار تحول دیجیتال و توسعه اقتصاد دیجیتالی انجام داده و برنامه‌هایی که در دستور کار دارد، گفت: اقتصاد دیجیتال در سه لایۀ هسته اصلی و زیرساخت ICT کشور، خدمات پلتفرمی و کسب‌وکارهای صنعتی و الکترونیکی پیگیری می‌شود. بررسی روند فناوری تحول دیجیتال در کشور نیز نشان می‌دهد که بخشی از فرآیند، در مرحله بلوغ است و بخش‌هایی نیز در مرحله شکل‌گیری است که فناوری‌هایی مانند ۵G و هوش مصنوعی می‌تواند به شکل‌گیری ظرفیت‌های موجود، کمک کند.

وی گفت: ما تحقق تحول دیجیتال را در دو بخش داخل و خارج از ایرانسل دنبال می‌کنیم. به نحوی که برای مثال، در بحث شفاف‌سازی همه پروژه‌های داخلی شرکت، «دفترکار دیجیتال» را فعال کردیم و جهت‌گیری ما این است که در راستای اینکه اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران هستیم، تمامی فرآیندها را بدون کاغذ و دیجیتالی کنیم تا الگویی برای سایر کسب و کارها باشیم.

معرفی چهار محصول جدید ایرانسل

در این مراسم، چهار محصول و خدمت جدید ایرانسل، شامل «پلتفرم مدیریت دیجیتالی شرکای تجاری»، «پلتفرم آواتار»، «پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتریان در فضای مجازی» و خدمت «احراز هویت دیجیتال» معرفی شدند.

در ادامۀ این مراسم، دکتر حسن بولوردی معاون فنی و مهندسی ایرانسل نیز با اشاره به مدل مفهومی‌ای که ایرانسل برای توسعۀ تحول دیجیتال دنبال می‌کند و در ارائه خدمات به چهار رکن کارکنان، مشترکان، شرکای تجاری و پیمانکاران این شرکت دنبال می‌شود، توضیح داد: ایرانسل برای تحول دیجیتال در حوزه کارکنان، پلتفرم بیگ دیتا را توسعه داده و با ایجاد ارزش افزوده، باعث تسهیل در فعالیت کارکنان، پیاده‌سازی دفتر کار دیجیتال و اپلیکیشن‌های درون‌سازمانی شده است. در حوزه تحقق دیجیتال، در خدماتی که به مشتریان و شرکای تجاری می‌دهد نیز، خدمت خرید مستقیم محصولات، کنترل و ردیابی هوشمند کالا در شبکه، پرتال یکپارچه نمایندگان، فرایند تدارکات و فرایند پرداخت و کنترل پروژه را پیاده‌سازی کرده است و امروز نیز «پلتفرم مدیریت دیجیتالی شرکای تجاری» در همین راستا رونمایی شده است. با وجود این پلتفرم، از مراحل ابتدایی ارائه محصول تا فرآیندهای مالی، داشبورد مدیریتی و فرآیند پاسخگویی، به صورت یکپارچه و دیجیتال، بر روی سیستم قابل دریافت خواهد بود و روند ارائه محصولات را ساده‌تر می‌کند.

وی به توسعه و تکمیل سامانه فروش دیجیتال، توسعه خدمات پس از فروش، ایجاد چت‌بات، مدیریت اشتراکی مشتریان و پلتفرم خدمات پس از فروش ویژه نابینایان، به عنوان اقدامات انجام شده در تحول دیجیتال لایۀ مشترکان اشاره کرد و گفت: امروز «پلتفرم دستیار دیجیتال آواتار» و نیز «پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتریان در فضای مجازی» نیز در همین راستا رونمایی می‌شود.

در این مراسم، همچنین مهندس محسن یوسف‌پور مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل نیز به بررسی خدمت راهکارهای ابری ایرانسل برای ارائه خدمات سازمانی پرداخت و با بیان اینکه راهبرد اساسی ایرانسل در ارائه خدمات سازمانی این است که از همه ابزارهای دیجیتال و فرصت‌ها برای ارائه راهکار به سازمان‌های متقاضی استفاده کرده و خدمات ارائه دهیم، افزود: همۀ پلتفرم‌ها در سبد خدمات ایرانسل برای سفارشی‌سازی راهکارهای سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ما بهره‌برداری تجاری از راهکارهای ابری ایرانسل را آغاز کردیم و هم‌اکنون، زیرساخت ذخیره‌سازی برای همه سازمان ها وجود دارد.

وی به «واکه»، سیستم بی‌سیم امن ایرانسل، به عنوان راهکاری ایده‌آل برای ایجاد فضای دیجیتال در ارتباطات سازمانی با ویژگی‌هایی همچون سرعت، امنیت و پایداری اشاره کرد و گفت: با این رویکرد و در چارچوب طرح جامع تحول دیجیتال، اولین سایت ۵G را در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان با همکاری شرکت ایریسا ایجاد کردیم و با استفاده از هوش مصنوعی در فرآیندهای این مجتمع، به زودی شاهد ایجاد زیرساخت کارخانه متصل در این مجموعه خواهیم بود.

به گفته یوسف پور، سبد محصولات تحول دیجیتال ایرانسل با رویکرد راهبردی در تحقق دولت هوشمند و دیجیتالی شدن فرآیندها آماده شده است که با همکاری بخش‌های خصوصی، دولتی و حاکمیتی تکمیل می‌شود.

وی یکی دیگر از محصولات ایرانسل در جهت تحول دیجیتال سازمانی را راه‌اندازی پلتفرم «یلوهاب» ایرانسل برای تبادل APIهای تأمین‌کنندگان و توسعه‌دهندگان خدمات دیجیتال عنوان کرد و گفت: زیست‌بوم تحول دیجیتال ایرانسل از هسته اولیه تا خدمات، به چابکی تحول دیجیتال در کشور می‌انجامد.

مهندس باقر صمدی معاون دیجیتال ایرانسل نیز در این مراسم، با اشاره به خدمات دیجیتالی که این اپراتور طی سال گذشته در راستای زیست‌بوم تحول دیجیتال ارائه کرد تا به همه بازیگران این زیست‌بوم خدمات ارائه کند، افزود: راه‌اندازی «ایرانسل لبز»، «شبکه آموزش مجازی داناپلاس»، «یلوهاب» و تبدیل اپلیکیشن «ایرانسل من» به یک سوپر اپلیکیشن که ۲۴۰میلیون تراکنش در سال دارد، از جمله اقدامات برای شکل‌گیری زیست‌بوم دیجیتال ایرانسل بوده است.

وی گفت: سوپر اپلیکیشن ایرانسل من، دارای بیش از ۳۰ خدمت متنوع است و دارای بیش از سه میلیون کاربر یکتای ماهانه و ۶ میلیون بازدید ماهانه و نرخ رشد فصلی ۲۰۰ درصد است. شبکه آموزش مجازی داناپلاس نیز، امکان ایجاد دوره‌ها توسط کاربر و نیز دوره‌های آموزش آفلاین را دارد و تنها پلتفرم یک‌پارچه آموزشی محسوب می‌شود که بیش از ۹۰۰هزار مشترک از آن استفاده می‌کنند.

در این مراسم، مهندس محسن تقوی مدیرکل پلتفرم‌های دیجیتال ایرانسل نیز درباره خدمت «احراز هویت دیجیتال (Irancell Connect)» که امروز رونمایی شد، گفت: این خدمت، برای یک بار، اطلاعات ورود کاربران را در سامانه ثبت کرده و با تأکید بر حفظ حریم خصوصی، از این اطلاعات به عنوان ID مشترک استفاده می‌کند. این خدمت می‌تواند زیرساختی برای زیست‌بوم تحول دیجیتال با ویژگی‌هایی همچون جلوگیری از تصاحب حساب و مشکلات قانونی، تأیید شماره موبایل و احراز هویت هوشمند باشد. مکانیزم احراز هویت مبتنی بر امضای دیجیتال، در صورتی که روی سیم‌کارت فعال شود، می‌تواند در فضای دولت الکترونیک، خدمت امضای اسناد را اجرایی کند.

در ادامۀ این مراسم، مهندس محمدعلی مقدم معاون ارتباط با مشتریان ایرانسل نیز با اشاره به راه‌اندازی «پلتفرم آواتار» تأکید کرد: با توجه به سرعت افزایش دیتا و درخواست خدمات پس از فروش، این پلتفرم را با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، در فرآیند خدمات پس از فروش برنامه‌ریزی کردیم و قصدمان این بوده که راهکاری بومی برای این بخش ارائه کنیم.

وی افزود: «آواتار» به منظور بهبود استراتژی روابط با مشتریان، در کنار نیروی انسانی ایرانسل، باعث می‌شود که به درخواست‌های مردمیِ بیشتری پاسخ داده شود و مدیریت تماس ورودی با مرکز ارتباط با مشتریان، با استفاده از هوش مصنوعی، امکان‌پذیر شود.

پاسخ مدیرعامل ایرانسل به پرسش‌های خبرنگاران

در بخش پایانی این مراسم، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، به همراه دکتر سعید عسکری مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات سازمانی ایرانسل، پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران بودند که برخی به صورت حضوری و برخی دیگر نیز به صورت آنلاین و از طریق سامانۀ داناپلاس ایرانسل، پرسش‌های خود را مطرح کردند.

مدیرعامل ایرانسل در بخش پرسش و پاسخ، در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص طرح مجلس شورای اسلامی با عنوان طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی (موسوم به طرح صیانت) گفت: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، از سر دغدغه این موضوع را طرح کرده‌اند و همان طور که اعلام شده، طرح فعلی یک طرح اولیه است و کمیسیون مربوطه، در حال بررسی و تکمیل آن است. لازم است، نکات مثبت آن تقویت و نکات منفی احتمالی بازنگری شود.

وی افزود: آن بخش از طرح که به دنبال حمایت از کسب‌وکارهای داخلی است، مفید و لازم است و به نظر بنده، تجربۀ اسنپ در این زمینه، نمونۀ مناسبی است. اسنپ شرکتی است که پلتفرم و نرم‌افزار آن در داخل کشور طراحی شده و در حال حاضر، تعداد زیادی از جوانان ایرانی را در بخش توسعۀ محصول و نرم‌افزار، جذب کرده و تبدیل به پلتفرمی شده است که در سراسر ایران، مورد استقبال قرار گرفته و نقش مهمی را در زندگی و کسب‌وکار روزمرۀ مردم ایفا می‌کند.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت ورود ایرانسل به بورس اعلام کرد: هیأت‌مدیره و سهامداران ایرانسل، با ورود ایرانسل و یا سهامدار ایرانی ایرانسل به بورس، موافقت کرده‌اند و ما در حال بررسی شرایط برای تحقق این امر هستیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1565804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =