۰ نفر
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
طلا گران شد

تسنیم به نقل از رویترز نوشت:‌ قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۸ درصد افزایش به ۱۷۹۳ دلار و ۱۶ سنت رسید.

به دنبال کاهش تضعیف دلار که موجب خنثی شدن تاثیر افزایش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا گشته است، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود و در مسیر ثبت دومین هفته افزایشی متوالی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۸ درصد افزایش به ۱۷۹۳ دلار و ۱۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با ۰.۶۳ درصد افزایش به ۱۷۹۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.

تضعیف دلار در هفته جاری سبب شده تا طلا در مسیر ثبت دومین افزایش هفتگی قرار بگیرد. افت ارزش دلار سب جذاب تر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون قیمت طلا در محدوده ۱۷۴۹ تا ۱۸۰۰ دلار در نوسان بوده است. رشد قابل توجه سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری امریکا سبب شده تا هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا بالا برود و رشد قیمت فلز زرد محدود شود.

قیمت جهانی طلا امروز 1400/07/30

رافائل بوستید رئیس فدرال رزرو آتلانتا گفت، انتظار دارم نرخ تورم بالا تا سال ۲۰۲۲ باقی بماند و بانک مرکزی آمریکا تا اواخر سال آینده نرخ بهره را بالا ببرد.

بازار طلا اغلب در وضعیت افزایش نرخ تورم به محل امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود، اما کاهش اقدامات محرک اقتصادی و بالا رفتن نرخ بهره واقعی سبب شده تا سوددهی اوراق قرضه دولتی بالا برود.

وینسنت تای، تحلیلگر موسسه سیلور بولیون گفت: «موج سرمایه گذاری در حال حرکت از بازار طلا به سمت بیت کوین است.»

در سایر بازارهای فلزات گرانبها قیمت نقره امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۱۶ سنت رسید و در مسیر پنجمین افزایش هفتگی متوالی قرار گرفت.

قیمت پلاتین هم با ۰.۳ درصد رشد به ۱۰۵۲ دلار و ۱۲ سنت رسید. همچنین قیمت فلز پالادیوم با ۱.۱ درصد رشد به ۲۰۳۸ دلار و ۷۰ سنت رسید.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1566067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =