رییسی: وجود جوانان در راس ادارات می‌تواند فرصتی برای پیشبرد اهداف دولت باشد

فارس نوشت: رئیس جمهور با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد روستاها گفت: توجه نکردن به اقتصاد روستاها منجر به گسترش حاشیه نشینی در شهرها خواهد بود.

سید ابراهیم رئیسی در مراسم  دیدار با نخبگان، علما و خانواده شهدا و ایثارگران که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: یکی از علل گسترش حاشیه‌نشینی در شهرها عدم توجه به اقتصاد روستاها است چرا که باید برای ماندن کشاورزان در روستاها به درآمد و فروش تضمینی محصولات آن توجه کرد.

وی افزود: روستاها کارخانه بزرگ تولید هستند که باید تولیدات روستائیان برنامه‌ریزی و خرید این محصولات تضمین شود.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از توانمندی جوانان نخبه در اداره کشور افزود: وجود جوانان در راس ادارات می‌تواند فرصتی برای پیشرفت و پیشبرد اهداف دولت باشد چرا که روحیه ایثار، مقاومت و تلاش در جوانان راه‌گشای برون رفت از مشکلات خواهد بود و برای همین باید به جوانان اعتماد کرد.

وی در ادامه به لزوم تسهیل در حوزه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: مسأله بیکاری در استان اردبیل را می‌توان با توجه به حوزه دانش بنیان حل کرد چرا که ظرفیت‌های استان اردبیل در بخش‌های کشاورزی و گردشگری بالا است.

 رئیسی با اشاره به راه آهن اردبیل ادامه داد: تمام تلاش خود را برای تکمیل  هر چه سریع‌تر راه‌آهن خواهیم کرد.

رئیس جمهور بیان کرد: استانداران مناطق مرزی این اختیار را دارند که با استان‌های همجوار کشورهای همسایه در زمینه تبادلات تجاری، تردد و امنیت مرزی ارتباط برقرار کنند.

رئیس جمهور: تا یک سال آینده سوت قطار در اردبیل به صدا در خواهد آمد

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر استانی به اردبیل، از پروژه راه‌آهن اردبیل بازدید کرد.

رئیس جمهور در این بازدید گفت: انتظار مردم استان اردبیل برای افتتاح راه‌آهن طولانی شده است و این پروژه که یکی از زیرساخت‌های استان محسوب می‌شود، باید با جدیت تکمیل شود.

وی با اشاره به نقش مهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار و مسافر در این استان حاصل‌خیز و گردشگرپذیر گفت: امیدوارم تا یکسال آینده سوت قطار در ایستگاه راه‌آهن اردبیل به صدا دربیاید، هرچند مدیران پروژه، وعده نزدیک‌تری داده‌اند.

رئیس جمهور: تا یک سال آینده سوت قطار در اردبیل به صدا در خواهد آمد

رئیس جمهور درباره بازدیدهای امروز و دیدارهایش با مردم استان اردبیل هم گفت: ارتباط با مردم و اطلاع پیدا کردن از دیدگاه‌ها و خواسته‌های آنان برای من و همکارانم غنیمت است و امیدواریم ان‌شاءالله بتوانیم خواسته‌های مردم را دنبال و اجرا کنیم.

رئیسی با بیان اینکه در این سفر و سفرهای دیگر با افتتاح و کلنگ‌زنی به معنای آغاز یک پروژه مواجه نیستیم، گفت: ما با پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری مواجه هستیم که مردم را به ستوه آورده است. در هر منطقه‌ای که می‌رویم می‌بینیم پروژه‌های نیمه‌تمام مردم را عصبانی کرده و امیدواریم بتوانیم در این سفرها برخی از انتظارات مردم را برآورده کنیم.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر، از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است.

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1566189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =