دادگاه نظامی لبنان جعجع را احضار کرد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: منابع لبنانی اعلام کردند دادگاه نظامی این کشور یک احضاریه برای رئیس حزب القوات اللبنانیه که متهم ردیف اول حمله الطیونه است، صادر کرد.

به گزارش المیادین، خبرنگاران مستقر در بیروت اعلام کردند دادگاه نظامی لبنان یک احضاریه برای «سمیر جعجع» رئیس حزب القوات اللبنانیه (نیروهای لبنانی) صادر کرده است.

سمیر جعجع یکی از متهمان اصلی حمله مسلحانه الطیونه است که در آن هفت تن شهید شده و ده‌ها تن دیگر نیز بر اثر تیراندازی مجروح شدند.

در بیانیه‌ صادر شده از سوی این دادگاه آمده است: جعجع برای شنیدن اظهارات و شهادتش به دادگاه دعوت شده است.

پنجشنبه هفته پیش زمانیکه مردم لبنان در اعتراض به حکم قاضی پرونده انفجار بندر بیروت در مقابل ساختمان دادگستری بیروت تظاهرات مسالمت‌آمیز برگزار کرده بودند، ناگهان تک‌تیراندازانی که در ساختمان‌های اطراف مستقر شده بودند شروع به هدف قرار دادن سر و سینه معترضان کرده و هفت تن از آنان را شهید کردند.

بلافاصله بعد از این حادثه جنبش امل و حزب‌الله لبنان اعلام کردند پشت این حادثه جنایتکارانه سمیر جعجع و حزب القوات اللبنانیه قرار دارند که با این کارها می‌خواهند لبنان را به جنگ داخلی بکشانند.

روز تشییع شهدا نیز یکی از مسئولان حزب‌الله اعلام کرد اطلاعات و شواهدی دارند که نشان می‌دهد برخی از اعضای القوات اللبنانیه بیش از یک سال است که به سفارت آمریکا و عربستان رفت‌ و آمد دارند و می‌خواهند بین مذاهب لبنان تفرقه بیاندازد.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1566190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =