استاندار یزد: در استان یزد بحث خودتحریمی نداریم

استاندار یزد با تاکید بر اینکه در استان خود تحریمی نداریم، گفت: در راه حل مشکلات تولید و صنعت جدی هستیم و هر مسئله ای که در حد اختیارات استان قابل حل باشد موظفیم که این مشکل را مرتفع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از یزد؛ مهران فاطمی در نشست انجمن مدیران صنایع و معادن استان یزد با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی‌ها» اظهار کرد: وظیفه ما در استان حمایت و پشتیبانی از صنایع است تا چنانچه مانعی بر سر راه صنایع وجود دارد آن را برداریم تا صنعتگران بهتر و آسانتر به مقصد مورد نظر برسند.

وی به بخش از مسائل صنعتگران استان که ملی، سراسری و کشوری است، اشاره و عنوان کرد: گاهی اثرات یک تبصره، یک قانون و یک بند در یک منطقه و استان ایجاد مشکل می‌کند که گاه به صورت یک بخشنامه دولتی است و گاه در قوانین مجلس وجود دارد و ایجاد مانع می کند.

عالی ترین مقام اجرایی استان یزد در خصوص مشکلات درون استانی تولیدکنندگان و صنعتگران استان توضیح داد: صنعتگران باید با جمع بندی و ارزیابی سامانه مدیریتی استان از دستگاههای زیرساختی گرفته تا دستگاه های اقتصادی، مشکلات را اعلام کنند و ما خود را موظف به حل و فصل آنها خواهیم کرد. 

وی با تاکید بر اینکه در استان خود تحریمی نداریم، یادآورشد: در این راه جدی هستیم و قصدمان شعار دادن نیست. هر مسئله ای که در داخل استان و در حد اختیارات استان باشد موظفیم که آن را حل کنیم و این موضوع خط قرمز ماست که هیچ مدیری حق ندارد وقتی می تواند مسئله ای را در استان حل کند و قانون به او اجازه می‌دهد استنکاف کند. 

وی افزود: حتی جایی که قانون دو پهلوست باید آن را به نفع مردم و صنعتگر و کارآفرین تفسیر کنیم. این یک رویکرد است و مدیران را بر اساس آن ارزیابی خواهیم کرد.

مهران فاطمی با بیان اینکه محصول کار مدیران باید در بطن کار صنعتگران استان خود را نشان دهد، گفت: باید درصد رضایتمندی بخش صنعت و معدن از مجموعه مدیریتی استان در پایان هر سال افزایش پیدا کند. یعنی نقطه آرمانی اینجاست که صنعتگران، کارآفرینان و سرمایه گذاران اعلام کنند که در استان مانعی وجود ندارد.

وی در خصوص رویکرد مدیریت ارشد استان در سطح ملی اذعان کرد: نمی‌توانیم فقط بگوییم استان چهارم صنعتی کشور هستیم بلکه باید در تراز استان چهارم صنعتی کشور در برنامه ریزی های ملی شرکت کنیم و نظرات بخش صنعت و معدن یزد گرفته شود.

مهران فاطمی با بیان اینکه باید با یک نگاه ملی و بین المللی و برای نقش آفرینی در این سطوح در حوزه اقتصاد ورود پیدا کنیم، بیان کرد: در حال تهیه نامه ای از انتظارات و پیشنهادات این حوزه و ارائه آن موارد در هیئت دولت هستم دارم و در این جلسه خواستار افزایش سطح اختیارات استان در جهت تحقق رشد اقتصادی ۸/۳ در نظر گرفته شده برای استان هستیم.

استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: صنعتگران، معدنکاران و دیگر فعالین اقتصادی استان به لحاظ سطح علمی، تجاری و فنی از شایسته ترین اصحاب این حوزه در سطح ملی هستند و استفاده از نظرات و پیشنهادات آن ها در برنامه ریزی ها نقش مهمی و تاثیرگذار دارد لذا اصحاب این عرصه باید خود را برای نقش آفرینی ملی و حتی بین المللی در افق جدیدی که تعریف خواهد شد، آماده کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1566341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =