ستاد نماز جمعه تهران از نمازگزاران قدردانی و از همسایگان عذرخواهی کرد

ایرنا نوشت: ستاد نماز جمعه تهران در اقدامی ابتکاری، با اهدای گل و یک بسته هدیه فرهنگی، از صبوری و همراهی همسایگان دانشگاه تهران تشکر و از مزاحمت‌های ناخواسته در طول سال‌های گذشته تاکنون عذرخواهی کرد.

 نمازجمعه تهران روز سه شنبه با صدور پیامی، از حضور شوق‌انگیز مردم و مسئولان در جشن اقامه مجدد نماز جمعه تهران، که پس از ۲۰ ماه با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا و موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی)، عطر وحدت و معنویت را در فضای پایتخت ایران اسلامی پراکند و فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را طنین‌انداز کرد، قدرشناسی کرد.

قدر نمازگزاران ارجمند، در مراسم عبادیی- سیاسی تهران نماز جمعه تهران هستیم

در پیام ستاد نمازجمعه تهران آمده است: خواهران و برادران نمازگزار! امکانات محدود و بضاعت اندکمان برای تکریم شما ارجمندان و فرزندان و نورچشمانمان را که همراه با خانواده در این رویداد حضور پیدا می‌کنند، هرگز در شأن شما مؤمنان و وفاداران به نظام و انقلاب نمی‌دانیم، اما هرآنچه در توان داریم، خالصانه و عاشقانه به میدان می‌آوریم تا در جایگاه خادمی، قدرشناس نعمتی باشیم که پروردگار متعال در اختیارمان قرار داده است.

در بخشی از این پیام عنوان شده است: در عین حال، نیک می‌دانیم و با افتخار شاهد هستیم که این حضور معنی‌دار، معطوف به ادای فریضه‌ای الهی و بی‌نظیر از منظر روایات معصومین(علیهم‌السلام) و تجدید بیعتی نو به نو و تازه‌شونده با امام امت است که قصورهای ما و مشکلات خارج از اراده را به دیده اغماض نادیده می‌انگارد و بی اعتنا به سختی‌ها، جمع مؤمنانه جمعه‌ها را صیانت می‌نماید.

دعوت از مسئولان انقلابی و جهادی برای حضور بی‌تکلف در صفوف مؤمنین

ستاد نماز جمعه تهران یادآور شد: نمازجمعه هفته گذشته تهران، یادآور خاطرات شیرین اهالی نمازجمعه، از حضور مسئولان انقلابی و جهادی و مشتاق به برقراری ارتباط مستقیم و صمیمانه با مردم و گره‌گشایی از مشکلات ولی‌نعمتان انقلاب بود. در میان حضور قابل توجه کارگزاران نظام، برخی به چشم اهالی رسانه آمد و منعکس شد و کام سایر هموطنان را که در صحنه حاضر نبودند، شیرین کرد.

ستاد نماز جمعه تهران از نمازگزاران قدردانی و از همسایگان عذرخواهی کرد

این ستاد ادامه داد: تصویری که از استنکاف رئیس محترم قوه قضائیه در برابر تکریمی متفاوت از سایر نمازگزاران منتشر شد و صحنه زیبای حضور فرمانده سرافراز سپاه، شهردار محترم تهران و استاندار محترم تهران، در میان جمعیتی که خارج از محوطه اصلی دانشگاه تهران، به صفوف نمازگزاران متصل شده بودند، همدلی مردم و مسئولین را برخلاف تصویرسازی جعلی در فضای مجازی برای القای ناامیدی و تیره و تار نشان دادن فضای کشور، به رخ کشید. اما بر لب جدول و کنار خیابان نشستن معاون اول محترم رئیس جمهور، در حاشیه نمازجمعه تهران هم از چشم رسانه‌ها پنهان نماند. حلقه مردمی پیرامون آقای دکتر مخبر، حاکی از این بشارت بود که دولت مردمی برای عمل به توصیه امام و مقتدای خود، جمعه‌های خدمت را یا در سفرهای استانی و یا در رویداد نمازجمعه، با مردم و درکنار مردم، به انرژی گرفتن و تجدید قوا برای ورود به یک هفته پر کار دیگر اختصاص داده است.

ستاد نماز جمعه تهران تاکید کرد: لازم است در همین مجال، از حضور دلگرم‌کننده و الگوساز سایر مسئولین حال حاضر یا سابق، که به این مهم اهتمام داشته و دارند، تقدیر و تشکر نموده و خادمان مردم را در هر پست و جایگاهی، به اغتنام فرصت انس با مردم در بهترین و باصفاترین رویداد خدانهاد و هفتگی در عید جمعه دعوت نماییم.

نماز جمعه به حضور حمایت و نقش‌آفرینی نهادی و مردمی نیاز دارد

در پیام ستاد نمازجمعه تهران آمده است: تردیدی نیست که مأموریت حساس و در عین حال شیرین رشد و شکوفایی نمازجمعه تهران، از توان و ظرفیت نیروی انسانی و مالی ستاد نمازجمعه تهران خارج است. لذا ضمن تقدیر و تشکر از نقش‌آفرینی مؤثر و پیش‌برنده رسانه ملی، شهرداری تهران، بسیج، هلال احمر، اورژانس، نیروهای انتظامی و امنیتی و سایر نهادها و دستگاه‌های همکار از یک سو و نیروهای داوطلب مردمی از سوی دیگر، از همه شخصیت‌های حقوقی و حقیقی که به‌نوعی می‌توانند با ارائه ابتکارات و ایده‌های نو به ستاد نماز جمعه تهران، یا با عملیات میدانی و اجرایی هماهنگ‌شده در نمازجمعه‌ای که متعلق به امام مسلمین است، یاری و مدد برسانند، دعوت می‌کنیم سهمی از اجر و پاداش اخروی مشارکت در این تعاون دینی را نصیب خود نمایند.

ستاد نماز جمعه تهران در این پیام افزود: در این میان، سهم مساجد، هیأت‌های مذهبی، جوانان، تشکل‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های فرهنگی و هنری و سایر ظرفیت‌های ارزشمند جبهه فرهنگی انقلاب، بسیار برجسته و تعیین‌کننده است و هنگامی محقق می‌گردد که همه این عزیزان خود را میزبان بدانند و از به میدان آوردن توان و تجربه خود دریغ نکنند.

عذرخواهی از مزاحمت‌های ناخواسته برای همسایگان دانشگاه تهران

ستاد نماز جمعه تهران در این اطلاعیه، ضمن عذرخواهی و طلب حلالیت از همسایگان دانشگاه تهران، اعم از خانواده‌های محترم و کسبه معززی که بنا بر دلایل خارج از اراده برگزارکنندگان، از این مراسم تأثیر می‌پذیرند، اعلام کرد: که با هدف دلجویی و عرض ارادت، به ۱۸۰ باب منزل مسکونی مراجعه و با اهدای گل و یک بسته فرهنگی، از صبوری و متانت این هموطنان گرامی قدردانی نموده و در حال تکمیل این برنامه، با مراجعه به ۱۲۰ واحد تجاری اطراف دانشگاه تهران می‌باشد.

در پایان این اطلاعیه، اظهار امیدواری شده است: در دومین نمازجمعه پس از بازگشایی، که تدابیر اجرایی و شرح برنامه‌های درنظر گرفته شده، فردا اعلام خواهد شد، بازهم شاهد فضایی سرشار از محبت و نشاط در میان مؤمنین و جمع نمازگزاران باشیم که خار چشم معاندان و منافقان خواهد بود.

۲۳۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1567332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =