سالیوان: ایران برجام را ترک کرده است / گوش به زنگ هستیم

فارس نوشت: «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید از آنچه به گفته او اقدامات هسته‌ای ایران بعد از «ترک برجام» خوانده ابزار نگرانی کرده است.

با آنکه دولت آمریکا طرفی بوده که از برجام خارج شده و اقدامات ایران در واکنش به عدول طرف‌های غربی از تعهداتشان به موجب مفاد مندرج در آن توافق انجام شده سالیوان در بخشی از اظهاراتش مدعی شد ایران، «برنامه جامع اقدام مشترک» را ترک کرده است.

سالیوان گفته «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار هماهنگ‌سازی سیاست‌هایش با طرف‌های اروپایی و رسیدن به جبهه‌ای متحد با آنها در قبال ایران است.

این مقام آمریکایی بازگشت به میز مذاکرات وین در خصوص برجام را «بالاترین اولویت» دولت جو بایدن توصیف کرده است.

جیک سالیوان  گفت: «ما مسلماً پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را به دقت تحت نظر داریم. ما از اقداماتی که آنها بعد از ترک برنامه جامع اقدام مشترک انجام داده‌اند نگران و گوش به زنگ هستیم.»

وی اضافه کرد: «در داخل برنامه جامع اقدام مشترک، محدودیت‌های مهم و محسوسی علیه این برنامه هسته‌ای وجود داشت. ما جلوی برنامه هسته‌ای ایران مانع گذاشته بودیم، اکنون آن مانع را نداریم چون آن توافق را نداریم. بنابراین اولین و بالاترین اولویت ما بازگشت به میز مذاکرات و بازگشت به توافقی است که برنامه هسته‌ای ایران را تحت کنترل قرار می‌دهد.»

سالیوان با بیان اینکه بایدن قصد دارد به منظور داشتن جبهه‌ای متحد در قبال ایران با شریکان اروپایی گفت‌وگو کند تصریح کرده است: «هنوز برای حل و فصل این موضوع به صورت دیپلماتیک، فرصت وجود دارد.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1567337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین نظام خواه IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    38 24
    بگویابو مگر ایران بازیچه دست امریکاس که یک روز به فکراین میوفتند برجام راترک کنن روز بعد دوباره میخان به برجام برگردند. توروخدا تاخصارت 4سال تحریم وسختی مردم ایران را جبران نکردن به برجام برنگردین چون خیلی ما مردم سختی کشیدیم تواین تحریها
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      3 0
      البته اگه مسئولین درست مدیریت میکردن وضعیت مردم این نبود
  • بهروز IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    43 21
    خدایی اینا خر هستن یا خودشونو به خریت زدن نمی دونم جوامع بشری چی در مورد این نفهما چی میگن
  • ایرانی IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    33 22
    شغالهای چشم آبی کله زرداول برجاموکنارانداختن
  • یک ایرانی IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    36 20
    راه حل برجام،برداشتن تحریمهاست،پس آمریکابجای تهدیدوبجای این درو اون درزدن تحریمهارابرداردومثل بچه آدم بیادبنشیندوگفتگوکند.!@!@.
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    38 17
    خودت رو به دکتر نشون بده. یادت رفته که خودت زودتر خارج شدی؟
  • احمد IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    37 17
    کدوم برجام !!؟ بی شرف ، برجامو که شما پاره کردین . اگه پاره نمیکردین حالا ایران هم به همون برجام برمی گشت.
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    32 15
    آمریکا وقتی مسئله ایران پیش میاد جمهوری خواهان و دموکرات هاشون با هم هم صدا میشن ولی تو ایران متأسفانه بعضیها برا آمریکای جنایتکار غش می کنن و آب از آب و لوچشون آویزان میشه
    • احمد IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      2 0
      در همه جای دنیا و همه کشورها سیاست خرجی تابع یک استراتژی واحد هست و هر حزب و جناحی سرکار بیاد وضع چندان فرقی نمی کند فقط تو ایران می بینیم که هرکس ساز خودش را می زند و اونچه مطرح نیست منافع ملی هست .
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    12 11
    دهن گشادتو ببند کدام الاغی کدام قمار بازی کنار رفت کثافتا از رو نمیرند
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    11 16
    یکی نیست جواب این عوضی روانی رو بده ،، تو سگ کی باشی که بخوای تو امور داخلی مملکت ما دخالت کنی ، مگه خوابش رو ببینی ،،،
  • همطاف IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    12 17
    هسته ای بسازید بزارید تمام دنیا از ترس ما بلرزند بخصوص این همسایه های بی غیر تمون...بااین که من خودم یه کارگرساده ام ولی با تحریم ها هم کنار میایم...
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      1 0
      دمت گررررررم.... آفرین به غیرتت
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    26 1
    تا زمانی که ایران از نظر اقتصادی قوی نشه و حلقه مهمی از اقتصاد بین المللی نشه، متاسفانه خیلی راحت ما رو تهدید، تحریم و تضعیف می کنند به انحاء مختلف. ترکیه رو ببینید اردوغان احمقانه ترین کارهای ممکن رو البته با زرنگی می کنه اما چون آمریکا و اروپا میلیاردها دلار در اون کشور سرمایه گذاری کرده اند ،جرات تحریم و غیره ترکیه رو ندارند اما در ایران هیچ منافعی ندارند و لذا ما رو مرتب تهدید و تحریم می کنند.
  • ناشناس IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    6 0
    آخه روحانی هم معلوم نبود با خودش چند چنده. اگر قراره با دشمن قراره دشمنی کنیم که دشمنی بکنیم. اگر قراره صلح کنیم،پس چرا اجازه نمیدید تو ایران کنسولگری افتتاح کنند؟ برجام مثل این بود که شما با آمریکا صلح کنی اما اجازه تاسیس سفارتخانه ندی! برجام دیگه چی بود من نمی دونم...
  • امیر IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    6 1
    وقتی شما به تعهداتتان عمل نمیکنید باید هم ایران برجام را ترک کند ماندن یکطرفه بیخود است
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    15 1
    آدم دروغگو کم حافظه میشه . مردک نفهم مشنگ ، ندیده ترامپ به صراحت و وقاحت تمام اعلام کرد که آمریکا از برجام خارج میشه حالا میگه ایران از برجام بیرون رفت
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    4 4
    به حدی بازی را کش دادید تا طرفی که اول از برجام خارج شده بود تبدیل به طلب کار شود. زمانی که ترامپ ابله از برجام خارج شد، ما اگر پشتیبانی کشورهای باقی مانده را نداشتیم، حداقل اخلاقا دست برتر را در مذاکره داشتیم، افرادی را هم داشتیم که روش مذاکره را یادگرفته بودند، نه گذاشتید آنها کار را پیش ببرند، نه خودتان این کاره اید! شما بزرگ ترین هنرتان جابجائی میز مذاکره با تریبون بیانیه خواندن است، تازه اگر بیانیه را بی غلط بخوانید. با این وضع مملکت و مردم را به سمت بحرانی دیگر و سختی بیشتر می برید!
  • سرباز ایران IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 0
    واقعا که چقدر پر رو و بی حیا هستن
  • ارسام IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    پس اون کر مو قرمز کی بود جلو دها دوربین و خبر نگار امضاء مارپیچی زد و برجامو انداخت سطل زباله؟ ایران تو برجام هست اول امریکا برگرده تازه بعدش بشینیم راجبش حرف بزنیم اینهمه وقت تلف کن اخرش یه ترامپ دیگه میاد میزنه زیرش دوباره روز از نو روزی از نو بنظرم ایران یه امور خارجه مخصوص برجام درس کنه امور خارجه اصلی تمرکزشو جای دیگه بزاره از دنیا عقبتر نمونیم