انتقاد یک خبرگزاری اصولگرا از همتای خود : چرا گزارشهای تردید برانگیز منتشر می کنید؟

کیهان نوشت:در شرایطی که امید مردم به بهبود اوضاع اقتصادی افزایش یافته است دیروز نامه‌ای منتشر شد[از سوی خبرگزاری تسنیم] که در آن ادعا شده در روزهای پایانی دولت دوازدهم‌، حسن روحانی خطاب به رئیس وقت سازمان برنامه از خالی بودن خزانه سخن گفته است!

براساس این نامه‌ که با امضای رئیس دفتر رئیس‌جمهورسابق است، پاسخی به درخواست نوبخت رئیس پیشین سازمان برنامه و بودجه کشور جهت تخصیص بودجه به منظور تکمیل و بهره‌برداری از پروژه آبرسانی آبیک داده شده است. محمود واعظی در این نامه پی‌نوشتی از حسن روحانی مبنی بر اینکه «موجودی خزانه به درخواست جنابعالی تخلیه شده و موجودی وجود ندارند» را ضمیمه کرده است. برخی از رسانه‌ها از این پی‌نوشت اینگونه برداشت کردند که دولت دوازدهم خزانه کل کشور را «خالی» تحویل دولت سیزدهم داده است‌.
خبرگزاری مهر در همین رابطه با زیر سوال بردن این نامه که بدون مهر محرمانه منتشر شده نوشت: در روزهای اخیر این دومین‌بار است که مکاتبات و گزارشاتی منتسب به «دولت و سازمان برنامه در دولت قبلی» منتشر می‌شود که یک‌بار به غلط و برخلاف همه محاسبات و اصول اقتصادی ادعای رسیدن قیمت دلار به چند صدهزار تومان را مطرح می‌کنند و یک‌بار برخلاف واقعیت موجود و متناقض با اظهارات مقامات اقتصادی دولت، از خزانه خالی سخن به میان می‌آورند.
انتشار چنین گزارش‌ها و نامه‌هایی آن هم در بحبوحه مذاکرات و در شرایطی که مردم و به ویژه فعالان اقتصادی به برنامه‌ها و تدابیر اقتصادی دولت رئیسی چشم امید بسته‌اند و انتظارات تورمی‌شان قدری تعدیل شده، بسیار تردیدبرانگیز است.
۸ سال پیش زمانی که دولت آقای روحانی بر مسند قدرت نشست، رئیس‌جمهور به غلط از خالی بودن خزانه سخن گفت که تا سال‌ها به حق مورد انتقاد رسانه‌ها و اهالی اقتصاد واقع شد، و اکنون جای بسی تعجب است که برخی رسانه‌ها دوباره همان ادعا را مطرح کرده‌اند.

23302
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1567390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =