۶۴ نفر
۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
محصولات چوبی دکوراسیون داخلی

امروزه سبک زندگی مدرن، خانواده ها را به تدریج از طبیعت دور کرده است. به احتمال زیاد شما هم از این قاعده مستثنی نیستید. این موضوع علاقه ی مردم را به استفاده از المان ها و نماد های طبیعی بیشتر کرده است.

حس طبیعت در زندگی

امروزه سبک زندگی مدرن، خانواده ها را به تدریج از طبیعت دور کرده است. به احتمال زیاد شما هم از این قاعده مستثنی نیستید. این موضوع علاقه ی مردم را به استفاده از المان ها و نماد های طبیعی بیشتر کرده است. طراحان و تولید کنندگان با توجه به همین خواست عمومی در تولید لوازم دکوراسیون داخلی از طرح هایی مثل چوب استفاده می کنند. برای مثال انواع مختلفی از کابینت، کمد دیواری، درب ها و لوازم طراحی داخلی از چوب ساخته می شوند و حس طبیعت در زندگی را ایجاد می کنند.

اهمیت استفاده از چوب


چوب به عنوان یک عنصر طبیعی از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. علاوه بر آن دارای زیبایی ظاهری و جذابیت چشم نوازی است که استفاده از آن چشم هر بیننده ای را خیره می کند. چوب ها طیف وسیعی از رنگ ها را شامل می شوند که همین موضوع دست طراحان را برای استفاده از آن در ساخت انواع لوازم خانگی باز کرده است. رنگ گرم چوب ها، حس صمیمیت و گرمای زندگی را به محیط خانواده می بخشد.

استفاده از چوب در لوازم خانگی مثل کابینت، میز ناهار خوری، کمد دیواری و یا استفاده از درب چوبی بجای درب های مصنوعی، احساس امنیت ایجاد می کند. این موضوع برای افرادی که نیازمند مراقبت و توجه بیشتر هستند حائز اهمیت است. چوب از سختی کمی بخوردار است. برای مثال کابینت ها و  لوازم چوبی به نسبت مدل های فلزی و سخت، خطر کمتری برای کودکان و یا سالمندان ایجاد می کند.

در ادامه چند نمونه ی جذاب از کابینت های چوبی را مشاهده می کنید.

محصولات چوبی دکوراسیون داخلی

تفاوت مدل های چوبی با فلزی

یکی از مهم ترین تفاوت های لوازم خانگی چوبی با فلزی تنوع مدل های آن ها است. چوب ها به دلیل سختی پایین دارای انعطاف پذیری بالا و شکل دهی بسیار راحتی هستند. با چوب می توان مدل های مختلفی از درب ها، کمد دیواری، کابینت و میز های ناهار خوری ساخت و به بازار عرضه کرد. همچنین تنوع رنگ گسترده در چوب ها آن ها را برای زمینه ها و ست های مختلف خانگی مناسب کرده است.

سختی بالا در لوازم خانگی ساخته شده از فلزات باعث شده است که استفاده از آن ها برای کودکان و یا سالمندان کمی خطرناک و زیانبار به نظر برسد. مدل های فلزی در برابر رطوبت آسیب پذیرتر هستند. همچنین بر خلاف مدل های چوبی که عایق حرارتی و صوتی خوبی هستند، مدل های فلزی عایق نیستند.

محصولات چوبی دکوراسیون داخلی

نکاتی در انتخاب لوازم چوبی

در انتخاب لوازم چوبی باید به نکات مهمی توجه کرد. لوازم چوبی همچون سایر لوازم خانگی دیگر دارای جزئیات ریزی در انتخاب هستند که در صورت رعایت نشدن ممکن است از نظر اقتصادی به شما زیان بزند. سعی کنید پیش از انتخاب یک وسیله ی چوبی حتما فهرستی از این نکات را لیست کرده و مورد به مورد آن ها را چک کنید.

استحکام و یکنواختی

هر کدام از لوازم خانگی مثل کمد دیواری، درب چوبی و یا کابینت هایی که برای آشپزخانه ی خود انتخاب می کنید باید بدون ضرب خوردگی و یا خراش باشند. سطح رویی چوب باید سالم و بدون ترک خوردگی باشد. وجود ترک و یا خراش در سطح رویی چوب به مرور باعث ورود رطوبت و تخریب گسترده چوب می شود. همچنین چوب به کار رفته باید از جنس های مستحکم و متراکم باشد. توجه کنید که لوازم چوبی حتما باید از یک یا چند لایه روکش چوبی پوشانده شده باشند. جنس این روکش ها بهتر است از جنس همان چوب به کار رفته باشد.

رنگ مناسب

چوب ها دارای طیف گسترده ای از رنگ های گرم تا سرد هستند. همین موضوع باعث تنوع گسترده رنگ در لوازم چوبی شده است. به همین دلیل اگر قصد دارید میز ناهار خوری چوبی بخرید به فضای اطراف آن توجه کنید و متناسب با زمینه ی رنگی آن موقعیت، رنگ چوب را انتخاب کنید. عموما استفاده از رنگ های چوبی تیره تر در محیط هایی که امکان آلودگی بیشتر است مناسب به نظر می رسد.

تولیدی ها و فروشگاه های معتبر

یکی از مهم ترین قسمت های خرید لوازم چوبی، انتخاب یک تولید کننده و یا فروشنده ی معتبر است. متاسفانه برخی از تولیدی ها به نکات استاندارد طراحی با چوب توجه نمی کنند. این موضوع در برخی از تولیدی ها کیفیت محصولات آن ها را بسیار پایین می آورد. عموما لوازم چوبی همچون کمد دیواری و یا کابینت های چوبی که توسط تولید کننده های کم تجربه و یا غیر استاندارد ساخته می شوند به مرور دچار ترک خوردگی و پوسیدگی می شوند و یا رنگ اصلی خود را از دست می دهند.

اگر قصد دارید یک خرید ایده آل و با هزینه ی مناسب از لوازم چوبی را تجربه کنید، درب درسا  با سابقه ای درخشان در تولید و فروش لوازم چوبی، یک محصول استاندارد را به شما عرض می کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1567623

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =